عضو تازه خانواده اشکودا

۲۴م آذر ،

سر انجام اشکودا پس از انجام تست‌های متعدد خیابانی و انتشار یافتن تصاویر تبلیغاتی،نسل سوم اوکتاویا را رونمایی کرد.نسل سوم اوکتاویا با تغییرات بسیاری مخصوصاً در داخل خودرو مواجه شده است.
با توجه به این که اوکتاویای جدید روی پلت فرم تازه گروه فولکس واگن به نام MQB ساخته خواهد شد ،سبب شده تا طول اوکتاویای جدید با افزایش ۹۰ میلی متر به ۴۶۵۹ میلی متر افزایش یابد،همچنین عرض آن هم با افزایش ۴۵ میلی متر به۱۸۱۴میلی متر برسد، فاصله بین دو محور هم که حدود ۱۰۸ میلی متر افزایش پیدا کرده و به ۲۶۸۶میلی متر رسیده است.

Skoda Octavia 2013

افزایش طول،عرض و فاصلهٔ بین دو محور اوکتاویا،باعث شده است تا این خودرو بین رقبای خودش یعنی فولکس واگن گلف،فورد فوکوس و واکسهال آسترا از همه بزرگ‌تر باشد.

Skoda Octavia 2013

طبق ادعای اشکودا، داخل کابین این خودرو بسیار بزرگ است و کسی نخواهد بود که بگوید من در این کابین ناراحت هستم!حجم بار این خودرو هم به ۵۹۰ لیتر می‌رسد که باز هم بزرگ‌ترین فضای بار را میان رقبای خود دارد.
اشکودا برای این خودرو چندین نوع موتور بنزینی در نظر گرفته است،یکی از موتورها ۱٫۴لیتری TSI می‌باشد،قدرت این موتور ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۷پوند فوت می‌باشد.اما موتور ۱٫۴لیتری قوی‌تر که می‌تواند ۱۳۸ اسب بخار نیرو تولید کند،گشتاور تولیدی این موتور ۱۸۴پوند فوت می‌باشد. موتور حجیم تر که ۱٫۸لیتری TSI می‌باشد، قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب ۱۷۷اسب بخار و ۱۸۴پوند فوت می‌باشد. و اما قوی‌ترین و بهترین موتور این خودرو ۲لیتر حجم دارد و بر روی نسخهٔ VRS نصب خواهد شد.

Skoda Octavia 2013

اما موتور های دیزلی:یک موتور با حجم ۱٫۶لیتر با توان ۱۰۸ اسب بخار،مصرف سوخت این موتور تنها ۳٫۴لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد،نام این موتور به سبب مصرف سوخت و انتشار یافتن گاز CO2 بسیار کم، Greenline نام گرفت.البته دو موتور ۱٫۶لیتری و ۲لیتری دیزلی دیگر هم برای این خودرو در نظر گرفته‌اند.
جعبه دنده های این خودرو شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک می‌باشد که با طراحی دوباره DSG شاهد عملکرد بهتری از موتور خواهیم بود.

Skoda Octavia 2013

اما در داخل خودرو،داشبورد تازه، امروزی و جذاب است و معماری آن که بر مبنای گلف است،آشکار است.استفاده از چرم برای فرمان، وجود دکمه‌های کنترل‌کننده صدا، بلوتوث و اتصال گوشی از ویژگی‌های برجستهٔ این خودرو است.همچنین صفحه نمایش بزرگ هم از امکانات تازه این خودرو است.لازم است بدانید که کیفیت کابین هم در سطح عالی می‌باشد.
اوکتاویا جدید در ماه مارس برای فروش عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که قیمت این خودرو حدود ۱۴هزار پوند باشد.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.