عضو حزب مردمسالاری در گفتگو با آریا:اصولگرایان به چه حقی برای اصلاح طلبان شرط تعیین می کنند؟ / اصلاح طلبان با براندازان مرزبندی دارند

خبرگزاری آریا- اتهاماتی که به طور ضمنی در شروط اصولگرایان نسبت به اصلاح طلبان مطرح می شود به نوعی تخریب است که فضای سالم انتخاباتی را با خطر جدی مواجه می کند.
داریوش قنبری عضو حزب مردمسالاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا با تاکید بر این مطلب که برخی از اصولگرایان از جایگاه و موقعیت سیاسی خود سوء استفاده می کنند ،گفت: در هیچ جای دنیا اینگونه رسم نیست که یک طیف سیاسی برای رقیب خود شروطی را برای فعالیت سیاسی و انتخاباتی مطرح کند.
وی افزود: در نظام های دموکراتیک فعالیت های سیاسی احزاب و گروهها براساس قواعد و ضوابط مشخص انجام می گیرد. در واقع این قواعد و ضوابط بر رفتار همه گروهها حاکم است و همه از این چارچوب ها تبعیت می کنند یعنی چه کسانی که در راس قدرت قرار دارند و چه افرادی که در قدرت حضور ندارند موظف به پیروی از  این قوانین هستند.
نماینده مجلس هشتم با طرح این سوال که اصولگرایان صاحب قدرت به چه حقی برای فعالیت سیاسی اصلاح طلبان شرط و شروط تعیین می کنند؟ تاکید کرد: کدام قانون به اصولگرایان اجازه داد ه که برای یک طیف و جریان سیاسی شرط تعیین کنند در واقع مگر اینها صاحب این کشور هستند که این شروط را مطرح می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اصولگرایانی که امروز در راس قدرت قرار دارند و به نوعی انتخاب شده اند می توانند چند صباحی عهده دار وظایفی باشند که برای آنها مشخص شده است بنابراین اینها نمی توانند خارج از چارچوب وظایف و اختیاراتشان سخنانی را مطرح کنند.
عضو حزب مردم سالاری تصریح کرد: این دسته از اصولگرایان از موضع فرادستی در رابطه با انتخابات برخورد می کنند و رقیب خود را در موضع فرودست می دانند و در نهایت شروطی هم برای محدودکردن رقیبشان مطرح می کنند.
وی تصریح کرد: این رفتارها یا چارچوب قانون اساسی ما سازوکاری ندارد و خلاف اصول قانون اساسی است در واقع حقی به این افراد داده نشده است که در برابر رقیب خود اینگونه موضع گیری کنند.
قنبری اظهار داشت: شروطی که اصولگرایان برای اصلاح طلبان مطرح می کنند به نوعی اتهاماتی در بردارد مثل تهمت براندازی در حالیکه اصلاح طلبی مرز مشخصی با براندازان دارد و کسانی که برانداز هستند نمی توانند عنوان اصلاح طلبی را داشته باشند.
نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم ادامه داد: اتهاماتی که به طور ضمنی در شروط اصولگرایان نسبت به اصلاح طلبان مطرح می شود به نوعی تخریب است که فضای سالم انتخاباتی را با خطر جدی مواجه می کند.
وی با تاکید بر این مطلب که تعیین کردن شرط و شروط خارج از قانون موجب دلسردی اصلاح طلبان می شود، گفت: وقتی اصولگرایان به خود اجازه می دهند برای اصلاح طلبان خارج از چارچوب قانون، شروطی را مطرح کنند قطعا این مساله موجب می شود تا اصلاح طلبان احساس کنند از حقوق برابری برخوردار نیستند. بنابراین این رفتارها باعث می شود تا فضای منفی در جامعه ایجاد شود و انگیزه فعالیت سالم سیاسی از اصلاح طلبان سلب شود و آنها هم دیگر نتوانند به فعالیت های سالم سیاسی توجه داشته باشند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.