عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با آریا:خط و نشان کشیدن برای گروهها و افراد نشانه بی سوادی است

خبرگزاری آریا-اینکه برخی بخواهند برای حضور یا عدم حضور دیگران خط و نشان بکشند این نشان دهنده کم سوادی و کم اطلاعی آنهاست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا درباره حضور اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می گوید: در وهله اول ما باید یک تعریف جامع و صحیحی از واژه اصلاح طلبی و اصولگرایی داشته باشیم تا مشخص شود اصولگرا چه کسی است و اصلاح طلب چه کسی.
وی افزود: مگر می شود کسی اصولگرا باشد ولی اصلاح طلب نباشد یا کسی اصلاح طلب باشد ولی اصولگرا نباشد در واقع هر اصولگرایی به دلیل رشد علم و تجربه بشری، باید اصلاح طلب باشد و هر اصلاح طلبی نیز باید براساس اصولگرایی خودش را معرفی کند.
نماینده مجلس هشتم خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه هایی که ما دراین ۳۴ سال از عمرانقلاب اسلامی به دست آورده ایم کسی نمی تواند با قهر کردن و عدم حضور در انتخابات خودش را مطرح کند و چیزی به دست آورد.
وی اظهار داشت: همانطور که امام (ره) فرمودند انقلاب قائم به شخص نیست که حضور یا عدم حضور افراد بتواند به نظام زیانی وارد کند. لذا قهر کردن هیچ حسنی ندارد زیرا با مشارکت می توان انتقاد و اعتراض کرد نه اینکه فردی با عدم حضور در انتخابات بخواهد انتقاد خویش را نشان دهد.
حجت الاسلام اکرمی تاکید کرد: البته برخی افراد گمان می کنند که نفوذ زیادی دارند، در حالیکه اینگونه نیست در واقع انقلاب اسلامی برای خودش جاذبه هایی دارد که افراد بسیاری را به خودش جلب می کند لذا در عین اینکه ما علاقمندیم در انتخابات مشارکت حداکثری باشد اما این را هم قبول داریم که گاهی اوقات مشارکت بالا و پایین می شود و افت و خیزهایی دارد.
وی تصریح کرد: علاقمندان به نظام باید در انتخابات حضور داشته باشند و اگر چنانچه نقدی نیز دارند انتقاد خود را باید با دلیل و برهان بیان کنند.
عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در کشورها ما آزادی بیان وجود دارد اما اینکه برخی بخواهند برای حضور یا عدم حضور دیگران خط و نشان بکشند این نشان دهنده کم سوادی و کم اطلاعی آنهاست.زیرا ایران ۷۵ میلیون جمعیت دارد نه ۷۵ نفر بنابراین هرکس حق اظهار نظر دارد.
وی اذعان داشت: از سوی دیگر باید توجه داشت که برای کاندیداتوری در انتخابات باید نظر شورای نگهبان که یک نهاد قانونی است ملاک عمل قرار گیرد نه سخنرانی افراد غیرمسئول. در واقع کاندیداها باید براساس نظر و شرایط موردنظر شورای نگهبان قصد ورود به انتخابات را داشته باشند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.