عضو فراکسیون رهروان ولایت:با تقویت مدل استانی همه اعضا در ساختار تصمیم گیری نقش دارند/«پدر سالاری» در رهروان ولایت معنا ندارد

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که وجه تمایر اساسنامه فراکسیون متبوعش با دیگر گروه‌ها و فراکسیون های اصولگرای مجلس نهم، چیست، گفت: ما معتقدیم ما به اصولگرایی اعتقاد داریم و معتقدیم باید التزام عملی به جمهوری اسلامی ایران داشت.
وی در خصوص نقاط تفاوت این فراکسیون با دو طیف دیگر اصولگرای مجلس، گفت: ما معتقدم «نماینده تر» در مجلس نداریم و این وجه افتراق شدید ما با این دوستان است چرا که همه نمایندگان، از مردم رای می گیرند وفردی که نماینده شد در مقابل تمام ملت ایران مسئول است نه در مقابل یک حوزه انتخابیه.
وی که معتقد است «پدر سالاری» در فراکسیون رهروان ولایت معنا ندارد، ادامه داد: اما برخی خود را قیم و پدر مجلس می دانند در حالی که ما به این امر اعتقاد نداریم و معتقدیم همه افرادی که به نظام مقدس اسلامی، اصل مترقی ولایت فقیه و اصول نظام و آرمانهای شهدا اعتقاد دارند، اصولگرا هستند و در دایره اصولگرایی می گنجند.
وی با اشاره به وقایعی که در انتهای مجلس هشتم در موضوع استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رخ داد، اظهار داشت: این دوستان که خود را بزرگترهای مجلس می دانستند به گونه ای رفتار کردند که حتی نتوانستند یک استعفای کتبی از طرف بگیرند.
بعد از اعلام استیضاح شیخ الاسلامی به دلیل انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی، موضوع استیضاح شیخ الاسلامی کلید خورد اما در نهایت تعدادی از نمایندگان استیضاح کننده ، امضاهای خود را پس گرفتند و از حصول توافق با مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی و وقوع حکمیت خبر دادند. امری که در ادامه با حضور مرتضوی بر سر کار خود به مشاجرات بین وی و استیضاح کنندگان کشید.
عضو فراکسیون رهروان ولایت در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به این پرسش که میزان انطباق این اساسنامه با منشور اصولگرایی جامعتین به عنوان میزان حرکت اصولگرایانه، چقدر است؟، گفت: من معتقدیم انطباق زیادی ببن اساسنامه اصولگرایان رهروران ولایت و این منشور وجود دارد و اگر در دوران انتخابات در برخی از استانها اتفاقاتی افتاد، آن رویدادها براساس کج سلیقگی برخی از افراد بود که متاسفانه خود را قیم دیگران می دانستند.
نماینده اسدآباد درباره تقویت مدل استانی در ساختار تصمیم گیری فراکسیون رهروان ولایت نیز، اظهار داشت: بنای این فراکسیون بر آن است که همه اعضا در تصمیمات فراکسیون مشارکت داشته باشند و به همین دلیل مصوب شده در شورای مرکزی از استانهایی که زیر پنج نماینده دارند یک نفر و بیش از ۵ نفر دو نماینده در شورای مرکزی فراکسیون حضور داشته باشند. بنابراین نظر این بود که همه نمایندگان در تصمیمات مشارکت داشته باشند که این امر از طریق تقویت ساختار استانی به دست می آید.
وی یکی از ایرادات فراکسیون های مجلس در دوره های گذشته را حضور افراد پرمشغله در ساختار شورای مرکزی دانست و گفت: افرادی که مثلا ۲۰ مسئولیت داشتند، عضو شورای مرکزی فراکسیون هم بودند و به این معنی بود که فراکسیون برای آنها یک ابزار بود در حالی که فراکسیون رهروان ولایت یک ایده تشکیلاتی است و ما به دنبال این هستیم از طریق این فراکسیون تصمیمات مجلس را تخصصی تر کنیم.
/۲۷۲۱۲

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.