عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان: پیشنهاد تعرفه ۴۰درصدی واردات خودرو و افزایش پلکانی ۱۰درصدی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان: پیشنهاد تعرفه ۴۰درصدی واردات خودرو و افزایش پلکانی ۱۰درصدی

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان:
پیشنهاد تعرفه ۴۰درصدی واردات خودرو و افزایش پلکانی ۱۰درصدی

پرشین خودرو: عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: پیشنهاد قطعه سازان این است که برای خودروهای ۱۵۰۰ سی سی تعرفه ۴۰ درصدی در نظر گرفته شود و به ازای هر ۵۰۰ سی سی تعرفه واردات خودرو ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش ممتازنیوز، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به سفر هیأت های تجاری اروپایی به کشور در راستای لغو تحریم‌های بین المللی صنعت خودرو، اظهار داشت: در آینده نزدیک هیأت های تجاری از کشورهای ایتالیا، آلمان و بلژیک به کشور سفر خواهند کرد تا ضمن ارزیابی بخش های مختلف اقتصادی کشور به افزایش همکاری های خود با فعالان اقتصادی ایران بپردازند.
وی به تفاهم نامه اخیر هیأت چینی با فعالان صنعتی کشور اشاره کرد و افزود: قرار است تا سرمایه گذاری چینی‌ها در فعالیت های صنعتی کشور افزایش پیدا کند به نحوی که ایرانیان با تأمین زیر ساخت ها زمینه سرمایه گذاری چینی ها را از طریق واردات ماشین آلات و مواد اولیه فراهم کنند.
نجفی منش ضمن بیان این که با وجود لغو تحریم های بین المللی صنعت خودرو همچنان گشایش اعتبار برای فعالان اقتصادی با مشکلاتی همراه است، تصریح کرد: نباید به مردم این خوش بینی را اعلام کنیم که با لغو تحریم خودرو ظرف مدت کوتاهی مشکلات این صنعت مرتفع می گردد زیرا هنوز تسهیلات بانکی و تأمین اعتبار برای واحد های صنعتی با مانع تراشی سیستم بانکی روبه رو است.
وی با اشاره به اینکه برای دریافت پول های فروش نفت خود از کشورها باید به سمت خرید کالا رفته و فقط ۳۰ درصد را به صورت نقد دریافت کنیم، افزود: در همین راستا با واردات کالاهای مورد نیاز صنعتی می توانیم خلاهای توسعه بخش های مختلف اقتصادی خود را پر کنیم.
عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان اضافه کرد: باید با برنامه ریزی های صحیح و پیگیری درخواست سایر کشورها در همکاری با فعالان صنعتی کشور بستر توسعه و رشد اقتصاد کشور را فراهم نماییم.
وی در رابطه با تعرفه واردات خودرو که هنوز با نزدیک شدن به پایان سال به مرحله نهایی نرسیده است، به تسنیم گفت: بخش های مربوطه پیشنهادات خود را در تعیین تعرفه وادرات خودرو در سال ۹۳ اعلام کرده اند اما هنوز این موضوع به اجماع نهایی نرسیده است.
نجفی منش تصریح کرد: پیشنهاد قطعه سازان این است که برای خودروهای ۱۵۰۰ سی سی تعرفه ۴۰ درصدی در نظر گرفته شود و به ازای هر ۵۰۰ سی سی تعرفه واردات خودرو ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.
عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان به جلسات سیاستگذاری صنعت خودرو نیز که هر دوهفته یکبار برگزار می شود اشاره کرد و گفت: در صددیم تا در این جلسات برنامه استراتژیک صنعت خودرو را تدوین کنیم که به محض نهایی شدن اعلام خواهیم نمود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.