عضو کمیسیون امنیت ملی: موضع مصر در خصوص سوریه در حال همگام شدن با ایران است

۳۰ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، احمد بخشایش در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو، گفت: دیپلماسی ما نسبت به مصر حرکت دادن این کشور در جبهه مقاومت است و اعتقاد داریم مصر و آقای مرسی در این جبهه قدم برمی دارند؛ اما مرسی گاه مجبور می گردد مواضعی را اتخاذ کند که گروه هایی در مصر را آرام نگه دارد.
وی افزود: وقتی مرسی در فرودگاه مصر به دو سبب استقبال بسیار خوبی از رئیس جمهور ایران انجام می دهد، به این معناست که آقای احمدی نژاد در میان نخبگان مصری به عنوان یک چهره ضدصهیونیستی شناخته می گردد.
بخشایش اظهار داشت: جبهه مقاومت مبتنی بر شعار حمایت از فلسطین است و اخوانی ها و مرسی علاقمند می باشند از جبهه حماس حمایت نمایند، دومین مسئله مبتنی بر رابطه با اسرائیل است که هم اکنون در سردترین روابط با مصر قرار دارد.
همچنین در بخشی دیگر از این برنامه حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس در امور بین الملل تصریح کرد: هر کشوری که از اسرائیل فاصله بگیرد، به جمهوری اسلامی ایران نزدیک خواهد شد. هم اکنون حکومت مصر باید مشخص کند تا چه اندازه می خواهد از اسرائیل فاصله بگیرد و آیا درست است که پرچم اسرائیل در مصر بر فراز باشد؟
وی ادامه داد: مرسی هنوز اعتقاد دارد که قدرت در دست امریکایی هاست و هنوز از اروپاییان حساب می برد؛ ساختاری که یک انقلاب مردمی نیاز دارد، در مصر دیده نمی شود و زمینه برای گسترش دشمنان مصر مساعد شده است.

شیخ الاسلام افزود: ما از اسلامی شدن مصر و ابراز وجود مردم این کشور در برابر قانون پشتیبانی می کنیم؛ این حکومت باید بر مردم و اسلام تکیه کند؛ ما صداقت خود را به آن ها نشان خواهیم داد و می دانیم اخوانی ها که جانشین «مبارک»ی شده اند که ذخیره ای طلایی برای اسرائیل بود.
/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.