عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: موضوع هسته ای از مولفه‌های هویتی ایران نوین است

مهدی سنایی نماینده نهاوند در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: امروز بحث هسته ای یکی از مولفه های هویتی ایران نوین است.

 وی افزود: قاعدتا ملت ایران که حاضر نمی شود به راحتی از حق خود بگذرد. چون غرب نگران است ایران بمب هسته ای بسازد؟ خود اگر چیزی در این خصوص وجود داشت در گزارش های آژانس ارائه می شد.
وی با اشاره به عدم پایبندی غرب به توافقاتش با ایران در خصوص ارسال سوخت ۲۰ درصد براساس معهدات ان. پی . تی، اظهار داشت: غرب فکر می کرد اگر این سوخت را به ایران ندهد، ایران نمی تواند آن را تولید کند ولی ایران تولید کرد. اشتباه بزرگ غرب نوع نگاهش به ایران و جایگاهش است. ایران کشوری است که سالها در مقابل تحریم ها مقاومت کرده و از این تحریم ها هم عبور کرده است. امروز هم قطعا یک قدرت منطقه ای است.
وی در پاسخ به اینکه فکر می کنید استراتژی ایران در این مقطع باید حذف تحریم ها باشد یا اینکه پرونده هسته ای ایران از نیویورک -شورای امنیت سازمان ملل- به ژنو و آژانس بین المللی انرژی اتمی باز گردد؟، گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه اظهارنظر کنیم ابتدا باید تحریم های یک جانبه برداشته شود. برداشتن تحریم ها می تواند نقطه شروع توافق ایران و ۱+۵ باشد. نقطه پایان آن هم در یک پروسه دوساله باید این باشد که کل تحریم ها برداشته شود و در نهایت پرونده ایران به آژانس بازگردد.
متن کامل این گفت وگو را ایـــنـــجـــا ببینید. 

/۲۷۲۱۲


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.