« عطش مبارزه : اشتعال » در صدر گیشه ها باقی ماند / ثبت یک رکورد جدید

ممتازنیوز:

 

فیلم «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» در هفته اول اکران در آمریکای شمالی به یک رکورد جدید دست پیدا کرد.

دنباله فیلم «بازی‌های گرسنگی» در اولین هفته نمایش در دنیا ۳۰۷٫۷ میلیون دلار فروخت که بسیار بیشتر از ۲۱۱٫۸ میلیون دلار فروش افتتاحیه فیلم اول در مارس ۲۰۱۲ بود.

«بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» (The Hunger Games: Catching Fire) در آمریکای شمالی با ۱۶۱٫۱ میلیون دلار رکورد فیلم «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: ماه نو» (۱۴۲٫۸ میلیون دلار) را شکست و عنوان بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در ماه نوامبر را به خود اختصاص داد.

«آتش گرفتن» همچنین پس از «انتقامجویان» (۲۰۷٫۴ میلیون دلار)، «آیرون من ۳» (۱۷۴٫۱ میلیون دلار) و آخرین فیلم «هری پاتر» (۱۶۹٫۲ میلیون دلار) چهارمین فروش افتتاحیه برتر تاریخ آمریکای شمالی را از خود کرد. «آتش گرفتن» برای قرار گرفتن در رده چهارم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (۱۶۰٫۹ میلیون دلار) را کنار زد.

دنباله فیلم «بازی‌های گرسنگی» در سطح بین‌المللی همین حالا هم از فیلم اول پیشی گرفته است. «آتش گرفتن» در هفته اول اکران در ۶۵ بازار  ۱۴۶٫۶ میلیون دلار فروخت که دو برابر فروش فیلم اول در این مقطع است.

اولین «بازی‌های گرسنگی» در نهایت در آمریکای شمالی ۴۰۸ میلیون دلار و در سطح بین‌المللی ۲۸۳٫۲ میلیون دلار فروخت و فروش جهانی آن در مجموع ۶۹۱٫۲ میلیون دلار شد. انتظار می‌رود «آتش گرفتن» بسیار بیشتر از این رقم – بخصوص در بازار خارج از آمریکای شمالی – بفروشد.

تماشاگران در سینمااسکور به این فیلم درجه A داده‌اند. «آتش گرفتن» را فرانسیس لارنس کارگردانی کرده و جنیفر لارنس، جاش هاچرسن، لیام همس‌ورث، لنی کراویتس، الیزابت بنکس، استنلی توچی، دانلد ساترلند، توبی جونز، وودی هارلسن، جنا مالونه، فیلیپ سیمور هافمن، آماندا پلامر، جفری رایت و… در آن بازی می‌کنند.

13-11-25-145825The Hunger Games2

کاتنیس اوردین (لارنس) که اکنون دیگر مشهور است و پیتا ملارک پس از پیروزی در هفتاد و چهارمین دوره «بازی‌های گرسنگی» که باعث ایجاد شورش در مناطق پانم شده، خود را رودرروی «کنگره» می‌بینند.

مجموعه «بازی‌های گرسنگی» بر مبنای سه‌گانه ادبی پرفروش سوزان کالینز ساخته شده است.

«Delivery Man» با بازی وینس وان به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفته، با ۲۲ میلیون دلار در رده چهارم جدول فروش قرار گرفت.

این فیلم را کن اسکات کارگردانی کرده است. داستان درباره مردی است که ناگهان متوجه می‌شود پدر ۵۳۳ فرزند است و باید با دردسرهای این مسئله روبرو شود. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند.

فیلم ابرقهرمانی «تور: دنیای تاریک» با ۱۴٫۱ میلیون دلار دومین فیلم پرفروش آمریکای شمالی شد. مجموع فروش جهانی فیلم ۵۴۸٫۸ میلیون دلار شده است.

کمدی آمریکایی/آفریقایی «The Best Man Holiday» با ۱۲٫۵ میلیون دلار در سوم قرار گرفت و انیمیشن خانوادگی «پرندگان آزاد» با ۵٫۳ میلیون دلار پنجم شد.

 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۲۲ تا ۲۴ نوامبر)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن»

۱۶۱٫۱

۴۱۶۳

۳۸٫۷۰۴

۱۶۱٫۱

۱۳۰

۱

۲

«تور: دنیای تاریک»

۱۴٫۱

۳۷۱۳

۳٫۸۰۲

۱۶۷٫۸

۱۷۰

۳

۳

»The Best Man Holiday«

۱۲٫۵

۲۰۴۱

۶٫۱۳۵

۵۰٫۳

۱۷

۲

۴

»Delivery Man«

۸٫۲

۳۰۳۶

۲٫۷۰۶

۸٫۲

۲۶

۱

۵

«پرندگان آزاد»

۵٫۳

۳۰۷۱

۱٫۷۲۶

۴۸٫۵

۵۵

۴

۶

«آخرین وگاس»

۴٫۴

۲۹۲۶

۱٫۵۰۴

۵۳٫۹

۲۸

۴

۷

«بابابزرگ بد»

۳٫۴

۲۶۲۵

۱٫۳۱۴

۹۵٫۴

۱۵

۵

۸

«جاذبه»

۳٫۳

۱۸۴۵

۱٫۷۹۱

۲۴۵٫۵

۱۰۰

۸

۹

«۱۲ سال بردگی»

۲٫۸

۱۴۷۴

۱٫۹۰۰

۲۹٫۳

۶

۱۰

»Dallas Buyers Club«

۲٫۷

۶۶۶

۴٫۱۵۹

۶٫۴

۴

 


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.