عفونت‌های دستگاه تنفسی و آسم چالش برانگیزترین بیماری‌ها در کودکان هستند

نوشته شده در تاریخ ۲۵/آذر/ – ۰۹:۲۸ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

دبیر اجرایی دهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان:

خبرگزاری : دبیر اجرایی دهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان گفت: عفونت‌های دستگاه تنفسی و آسم به ویژه در فصل زمستان یکی از بیماری‌های شایع در کودکان هستند.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، دکتر رضا شیاری در افتتاحیه دهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان ضمن بیان برخی از بیماری‌های شایع کودکان گفت: به طور شایع عفونت‌های دستگاه تنفسی و آسم یکی از مباحث چالش برانگیز در کودکان است. همچنین حوادثی که اطفال به آن دچار می‌شوند به دلیل عدم رعایت سیستم‌های ایمنی درمنزل و مراکز عمومی صورت می‌گیرد یا مسائلی که ناشی از مسومیت و تصادف است نیز از موارد شایع به شمار می‌آید.

این فوق تخصص روماتولوژی کودکان در این باره گفت: در حیطه روماتیسم اطفال، دردهای عضلانی و التهاب مفصل را داریم که به دلایل متعدد از قبیل عفونت‌های ویروسی و یا زمینه ژنتیکی قابل انتقال است. در زمینه بیماری‌های اعصاب، با تشنج کودکان مواجه هستیم که می‌تواند با تب یا  بدون تب همراه باشد. بیماری‌های دستگاه گوارش و همچنین معضل چاقی کودکان نیز جزو مواردی است که به تازگی حادث شده و نیاز به ارزیابی دارد. همچنین دیابت کودکان می‌تواند با عوارض همراه باشد.

شیاری خاطرنشان کرد: در مورد بیماری‌های ریوی هم آسم بسیار شایع است که عمدتا در فصل سرما به آن مبتلا می‌شوند.

این فوق تخصص کودکان درباره بیماری‌هایی که ممکن است کودکان در زمستان به آن مبتلا شوند، عنوان کرد: این موضوع بستگی به این دارد که کودکان در سنین مختلف واکسن‌های مورد نیاز را دریافت کرده باشند یا نه.سنین  قبل از مدرسه به دلیل تکامل سسیستم ایمنی عفونت‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد. سیستم ایمنی به دو صورت تقویت می‌شود یکی از طریق مصنوعی است(تزریق واکسن) و دیگری به صورت طبیعی است که به علت ابتلا به بیماری‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ابتلا به برخی بیماری‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود ادامه داد: یک سری بیماری‌ها مانند برونشیت‌ها، کروپ، اوریون و آنفولانزا به صورت متداول صورت می‌گیرد که برخی از این عفونت‌ها به صورت خود به خود بهبود می‌یابند و برخی نیز نیاز به مداخله دارویی دارند، برخی هم در بدن می‌مانند و  می‌توانند بعدها برای فرد مشکل ساز شود.

بر اساس گزارش آنا؛ دهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان تا ۲۸ آذر در تالار قائم بیمارستان مفید در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اجتماعی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.