عفونت عامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در دریافت نمایندگان پیوند کبد است

جمعه ۱۲م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: بروز عفونت پس از انجام پیوند کبد بسیار شایع است و این عامل به عنوان سبب اصلی مرگ و میر ناتوانی در دریافت نمایندگان پیوند کبد محسوب می گردد.

علی اکبر کاهدی، فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پیوند کبد یکی از مهم ترین موارد پیوند اعضا است که برای اشخاص دچار آسیب جدی و پیشرونده کبد، به عنوان یک عمل ضروری و مورد نیاز برای ادامه حیات محسوب می گردد.

وی افزود: پیوند کبد از شکل یک روش تجربی در مورد بیماران لاعلاج به صورت یک عمل مقبول و زندگی بخش در آمده است.

کاهدی تاکید نمود: اشخاصی که پیوند کبد بر روی آنها صورت می گیرد، مانند سایر اشخاص پیوندی( همچون دریافت نمایندگان پیوند کلیه) ممکن است پس از دریافت پیوند دچار عوارض مختلفی شوند که این عوارض حتی می تواند زندگی آن ها را به خطر اندازد.

وی با اشاره به این که بیشتر دریافت نمایندگان پیوند کبد در سال اول پس از پیوند به عفونت مبتلا می شوند، تصریح نمود: در واقع بروز عفونت پس از انجام پیوند کبد بسیار شایع است و این عامل به عنوان سبب اصلی مرگ و میر و ناتوانی در دریافت نمایندگان پیوند کبد محسوب می گردد.

کاهدی گفت: عوامل متعددی می توانند کبد را از کار انداخته و انجام پیوند کبد را الزامی نمایند که بر طبق بررسی های صورت گرفته شایع ترین و مهم ترین بیماری و عاملی که پیوند کبد را الزامی و حیاتی می نماید، هپاتیت است.

وی در پایان با اشاره به این که موارد مرگ  میر و ناتوانی ناشی از عفونت پس از پیوند کبد بسیار بسیار است، خاطر نشان نمود: با شناسایی و کاهش میزان بروز عفونت ها می توان موارد مرگ و میر و ناتوانی را پس از پیوند کبد کاهش داد و اثر بخشی این روش حیاتی را به میزان بسیار بسیار بالا برد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.