عفو بین‌الملل، دولت و شبه‌نظامیان در لیبی را iبه نقض قوانین حقوق شهروندان خارجی متهم کرد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عفو بین‌الملل طی گزارش تفسیریی دولت و شبه‌نظامیان در لیبی را iبه نقض قوانین حقوق شهروندان خارجی مقیم در این کشور متهم کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، عفو بین‌الملل با تهیه گزارش تفسیری تازه، مسئولان و شبه‌نظامیان لیبیایی را iبه نقض حقوق و سوءاستفاده از شهروندان کشورهای خارجی که حاوی اسناد و مدارک مستند نیستند، متهم کرد.

در این گزارش تفسیری آمده است: مقامات و شبه‌نظامیان لیبی با نقض حقوق شهروندان کشورهای خارجی iبه بازداشت مستبدانه این اشخاص iبه دلایل نامعلوم و ضرب و شتم آنها iبه حد شکنجه می‌پردازند.

عفو بین الملل در این گزارش تفسیری خود که تحت عنوان “ما بیگانگان حقوقی نداریم” تهیه کرده است، iبه دیدارهای مسئولان این سازمان و مسافرتهای آنها iبه لیبی برای بررسی حقیقت در میان ماه‌های مه و سپتامبر سال ۲۰۱۲ و گفت‌وگو با شهروندان خارجی جویای پناهندگی و مهاجران iبه لیبی اشاره کرده است.

در این گزارش تفسیری آمده است: شهروندان کشورهای خارجی iبه ویژه کسانی که از کشورهای آفریقای مرکزی iبه لیبی وارد شده‌اند، همواره در حالت نگرانی شدید iبه سر می‌برند و این iبه خاطر سیاست‌های دولت لیبی است. این اشخاص همواره از بازداشت استبدادی و بازداشت iبه دلایل نامعلوم و همچنین شکنجه وحشت دارند لذا وضعیت آنها پس از برکناری نظام معمر قذافی، رهبر سابق لیبی در سال قبل بدتر شدن است.

“حسیبه حاج صحراوی”، معاون مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در این خصوص گفت: متاسفانه در دوره نظام قذافی اقدامات شرم‌آور و ناقض قانونی علیه شهروندان خارجی مقیم در لیبی iبه ویژه کسانی که از کشورهای آفریقای مرکزی در لیبی مقیم می باشند صورت گرفت. اما این وضعیت در حال حاضر بدتر شدن است.

وی افزود: شبه نظامیان مسلح لیبیایی همواره iبه نقض قوانین و اقدامات غیرقانونی خود ادامه می‌دهند.

در همین حال لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز از مقامات لیبی خواست تا برای افزایش امنیت برای مناطق مختلف این کشور تلاش کنند.

فابیوس همچنین نسبت iبه آمادگی کشورش برای آزاد کردن اموال بلوکه شده لیبی که مبلغی بالغ بر حدود دو میلیارد دلار است، متعهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.