عقب‌نشینی کاخ‌سفید از اتهامات علیه دولت «بشار اسد»

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که شواهد غیرقابل انکاری در خصوص اینکه دولت سوریه پشت حمله حومه دمشق بوده وجود ندارد اما عقل سلیم صرفنظر از اطلاعات اینطور نشان می‌دهد دولت «بشار اسد» مسئول این حمله است.

به نقل از شبکه «راشاتودی»، کاخ سفید اعلام کرد که هیچ شواهدی که نشود آن را انکار کرد دربارهٔ اینکه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پشت حمله شیمیایی در حومه «دمشق» وجود ندارد اما یک تست عقل سلیم، صرفنظر از اطلاعات نشان می‌دهد که دولت سوریه مسئول این حمله بوده است.

«دنیس مک دوناف» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به سی ان ان اعلام کرد: ما ویدئویی را دیدیم که سندی بر پیامدهای این حملات است. تمامی این‌ها صرفنظر از اطلاعات به یک آزمون عقل سلیم منتهی می‌شود که نشان می‌دهد دولت سوریه این حملات را انجام داده است. هم‌اکنون، آیا ما یک تصویر در اختیار داریم یا اینکه یک شواهد فراتر از یک تردید منطقی انکارناپذیر داریم؟ این یک محکمه نیست و اطلاعات به آن شکل به کار نمی‌آید.

مک دوناف در راستای رأی‌گیری کنگره در خصوص اقدام نظامی به سوریه، در گفت‌‌وگوهای ویژه برای جلب حمایت به منظور اقدام نظامی علیه دمشق شرکت کرده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که هفته آینده کنگره در صدد است تا لایحه حمله به سوریه را به رأی گذارد، البته اکثر قانونگذاران کنگره ظاهراً با اقدام نظامی به سوریه مخالف می باشند.

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در مصاحبه با «ان بی سی» تصریح کرد که هیچ‌کس اطلاعات را رد نمی‌کند، هیچ‌کس تردیدی به اطلاعات ندارد.

آمریکا مدعی است که مکالمات بین مقامات سوری را استراق سمع کرده و طی این مکالمات، مقامات مسئولیت حمله در نزدیکی دمشق را برعهده گرفتند اما واشنگتن این مکالمات را آشکار نکرده است.

واشنگتن که در حال آماده‌سازی زمینه برای حمله به سوریه است و برای انجام چنین کاری تمام تلاش خود را به کار گرفته است به طوریکه چندی پیش مدعی شد که اطلاعات ماهواره‌ای و سیگنالی و همچنین ارتباطات نظامی نشان می‌دهد که دولت سوریه درست چند روز قبل از حمله ۲۷ آگوست در نزدیکی دمشق برای استفاده از گازهای سمی آماده می‌شدند.

آمریکا در حالی چنین لفاظی‌هایی را صورت داده است که حاضر نشده است تمامی این شواهدات خود را علنی کند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.