عقب مانده های ذهنی مایلند این بار واژه «پیرمرد» را به مسخره گی بگیرند

۱۶م اسفند ،

چهارشنبه ۱۶ اسفند – ۱۵:۵۴
نسخه قابل چاپ
شناسه‌ی خبر: ۳۵۸۹۸ – سرویس خبرها عمومی

پاسخ شمقدری به حاشیه های جایزه اسکار:

شمقدری معاونت سینمایی در دیدار با سینماگران تونسیرئیس سازمان سینمایی گفت: عقب مانده های ذهنی مایلند این بار واژه پیرمرد را به مسخره گی بگیرند و در اصل یک اقدام میهن پرستانه، تشکیک کنند.

جواد شمقدری؛ رئیس سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در پاسخ به ابن پرسش که دو نفر در مطالبشان دربارهٔ صحبت شما با تمسخر گفته اند : شما با یک پیرمرد لابی کرده اید. نظر شما چیست؟ اظهار کرد: برگزیده بهترین فیلم خارجی اسکار آقای میشل هانکه یک پیرمرد است. مدیران جشنواره برلین و کن هر دو پیرمرد می باشند. اسپیلبرگ نابغه سینمای هالیوود نیز دیگر دریک قدمی پیر مردی است. مدیر آکادمی اسکار نیز خود یک پیر مرد است. تا جائی که بخاطر داریم رهبران و بزرگان هرقوم نیز درجرگه پیر مردان می باشند. همه ما نیز به اساتیدی که احترام ویژه می گذاریم الان پیر مرد هسنتد. اساسا این پیر هست که می تواند دست جوان را بگیرد و راهنمایش باشد.

 

وی ادامه داد: اگر گفته شد طرف مخاطب من گفته است من با دویست نفر از اعضای آکادمی دوست هستم و به حرف من پیر مرد گوش میدهند. آیا باید باز هم تمسخر کرد یا نه این نشانه ای از صداقت گفتار گوینده ای است که میزانسن اش نیز بر آن صحه می گذارد جای تعجب دارد همان عقب مانده های ذهنی مایلند این بار واژه پیر را به مسخره گی بگیرند و در اصل یک اقدام میهن پرستانه تشکیک کنند.

 

شمقدری با اشاره به ارزش های فیلم «جدایی نادر از سیمین» تاکید کرد: بله فیلم «جدایی نادر از سیمین» آقای فرهادی عزیز مستحق اسکار بود همچنانکه  فیلم خوب بچه های آسمان آقای مجیدی. اما همه خوب می دانند آخرین لحظات و در واپسین دقایق آنچه ذهن ونظررای دهندگان را به چیزی جلب  می کند که رای را به نفع چه کسی بدهند  دیگر فقط ارزش های فنی هنری و محتوایی نیست بلکه مجموعه ای از ملاحظات و دیدگاهها و حواشی نیز تاثیر گذاراست همچنان که آرگو به ناحق جایزه اول اسکار را از آن خود کرد بخاطر آنکه آمریکا در اوج ایران ستیزی قرار داشت ولابی های ایران ستیزها درهالیوود و آمریکا توانست آراء اعضای آکادمی را به سمت سیاست های خود متمایل سازد.

 

پیام/ ف


سینماپرس
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.