عقد قراردادی حیاتی بین جنرال موتورز و هوندا

مجله ماشین – دو کمپانی «جنرال موتورز» و «هوندا»، به جهت همکاری در زمینه توسعه تکنولوژی های تأمین انرژی به وسیله هیدروژن، قراردادی طولانی مدت امضاء کردند.
«دن اکِرسون» مدیرعامل «جنرال موتورز» در اینباره می گوید: “پس از برگزاری جلسات مختلف متقاعد شدیم که این همکاری، بهترین راه برای توسعه و دستیابی به تکنولوژی تأمین سوخت از هیدروژن است، تکنولوژی پاکی که نه تنها برای آینده خودروسازی، بلکه به نوعی برای آینده بشر نیز بسیار مهم است. این همکاری به مدیران هر دو شرکت کمک می کند، بر سختی هایی که در راه فراهم آوردن شرایط لازم برای به وجود آوردن امکان استفاده گسترده از هیدروژن به عنوان یک سوخت پاک، ارزان و کارآمد روبرو می شوند، راحت تر فائق آیند.”

 

 

آقای «تاکانوبو ایتو» مدیرعامل «هوندا» نیز در اظهاراتی مشابه، از این همکاری ابراز خوشنودی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، این دو شرکت پیش از این نیز در همین زمینه همکاری هایی داشته اند. پروژه «جنرال موتورز» موسوم به driveway در سال ۲۰۰۷ کلید خورد و طی آن ۱۱۹ نمونه اولیه خودرو با تکنولوژی hy-wire مسافتی حدود ۴٫۸ میلیون کیلومتر راه را با سوخت هیدروژن طی کردند. «هوندا» نیز در سال ۲۰۰۹ مدل مفهومی fcx clarity را رونمایی کرد که به عنوان «برترین خودروی سبز دنیا» انتخاب گردید.
اگرچه تکنولوژی hy-wire هیچگاه به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفت اما انگیزه دو کارخانه را برای ادامه این راه در آینده بیشتر کرد و حال مدیران هر دو کمپانی امیدوارند بتوانند تا سال ۲۰۲۰ میلادی به این هدف مهم دست پیدا کنند.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : پنجشنبه ۱۳ تیرماه
ساعت ارسال : ۰۹:۴۵
تهیه خبر: حمیدرضا انصاری


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.