علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی اقبال نشان دادند/ حسین علیزاده و علیرضا قربانی در صدر

۲۱اردیبهشت،

گزارشی دربارهٔ بعضی پرفروش‌ها و تازه‌های بازار موسیقی/

به گفته بعضی ناشران، موسیقی در هفته‌ای که گذشت بازار خوبی را پشت سر گذاشته است که با توجه به مجموعه‌های پرفروش نامبرده به نظر می‌رسد موسیقی ایرانی به نسبت سایر گونه‌ها سهم بیشتری داشته است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، موسسه فرهنگی بتهوون از بین دوازده آلبوم خود که در دو ماه اخیر وارد بازار نشر فرهنگی کرده است، “رد انگشتان من” و “سراسر مه” را پرفروش‌ترین‌های محصولات خود می‌داند. در این موسسه که از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آثار موسیقی کشور نیز محسوب می‌شود، آلبوم “در چشم باد” به آهنگسازی حسین علیزاده نیز از اقبال خوبی برخوردار است.

“رد انگشتان من” تکنوازی علی جعفری پویان نوازنده ویلن است که مربوط به موسیقی متن آثار سینمایی و تلویزیونی می‌شود. “سراسر من” نیز به خوانندگی محمد معتمدی و آهنگسازی آرش کامور دیگر کار پرفروش بتهوون به شمار می‌آورد. مجموعه‌ای که با اشعار شعرای معاصر و با مضمون اجتماعی تصنیف شده است.

از سوی دیگر، “همراه شوپن”، “سمفونی شماره ۹ دنیای من”، “پروانه های کوه زاگرس” و “باغ های نیشابور” نام چهار اثر تازه علیرضا مشایخی است که به تازگی از سوی موسسه ماهور رهسپار بازار نشر فرهنگی کشور شده‌اند.
“سمفونی دنیای من” و “باغ های نیشابور” به ترتیب با ارکستر سمفونیک و مجلسی اکراین به اجرا درآمدند که البته در باغ های نیشابور، منوچهر صهبایی رهبر این ارکستر و پری برکشلی نیز سولیست پیانو آن بوده است. “همراه شوپن” و “پروانه های زاگرس” نیز با همراهی پیانو فریبا قوام صدری به اجرا درآمده اند.

مجموعه “هفت رنگ” حسین امیری که بازسازی رنگ‌های دوره قاجار است نیز در زمره آثار پرفروش موسسه رهگذر هفت اقلیم وجود دارد. در این اثر افزون بر حسین امیری که بالابان می نوازد، پریسا کاشفی و حسام اینالو نیز به ترتیب با تار و کمانچه او را همراهی می‌کنند.
اما پرفروش‌ترین مجموعه ققنوس نیز “ریزدانه‌های الماس” نام دارد. اثری که اردوان کامکار با سنتور خود در آن تکنوازی کرده است.

“هم‌آواز پرستوهای آه” با صدای علیرضا قربانی و “در چشم باد” اثر حسین علیزاده که به مربوط به موسیقی متن سریال “در چشم باد” می‌شود نیز از پرفروش‌های موسسه نقطه تعریف می باشند.

“یک روز” تازه‌ترین اثر نشر هرمس از ابتدای سال تازه تا به امروز است که اواخر هفته قبل روانه بازار نشر فرهنگی شده است. در ایناثر به شکل بداهه، سه نوازی صورت گرفته است. با توجه به نوازنده‌ها و سازهای موجود در آن می‌توان این اثر را در قالب یک اثر تلفیقی تعریف کرد. در این اثر که پژمان حدادی تنبک و شهرام غلامی عود می‌نوازند راجید چاکر راگرتی هندی نیز با سارود خود که یک ساز زهی است آنها را همراهی می‌کند.

اما موسسه آوای باربد که از ناشران فعال در زمینه موسیقی محسوب می‌شود، سه اثر “حریق خزان”، مجموعه تصویری “کنسرت شهرام ناظری و لوریس چکناواریان” و مجموعه تصویری “کنسرت سیمرغ” را در فهرست پرفروش‌های خود دارد. “حریق خزان” کاری از مهیار علیزاده با صدای علیرضا قربانی است که از اقبال خوبی برخوردار بوده است. “کنسرت شهرام ناظری و لوریس چکناواریان” نیز همانطور که از نامش پیداست شوالیه آواز ایران در آن حضور دارد و چکناواریان با رهبری ارکستر سمفونیک ارمنستان آثاری از ساخته‌های خود، شهرام ناظری و قطعات محلی ارائه کرده است که به صورت تصویری در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. “کنسرت سیمرغ” نیز نسخه تصویری اجرای همایون شجریان از ساخته‌های حمید متبسم بر شاهنامه فردوسی است که در چند ماه اخیر در رده‌های بالای جدول پرفروش‌ها ثبت شده است.

شرکت دل آواز نیز که در آخرین روزهای سال ۹۱ آلبوم تصویری کنسرت «کنسرت محمدرضا شجریان و گروه شهناز» را پرفروش ترین اثر خود عنوان کرده است. این برنامه که به سرپرستی مجید درخشانی اجرا شده، شامل  دو کنسرت «رندان مست» و «مرغ خوشخوان» است که به کارگردانی محمدرضا هنرمند وارد بازار موسیقی شده‌است. شجریان طی پیامی از ملت ایران خواسته است که از کپی کردن این اثر تازه اجتناب کنند.

با توجه به آثار نامبرده شده و نگاهی به آهنگسازان و نوازندگن آنها، به نظر می‌رسد این هفته نیز نظیر هفته‌های قبل، آثار موسیقی ایرانی و نامداران این عرصه، توانستند پرفروش‌ترین‌ها توانستند از آن خود کنند.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.