علایی: فرهنگ سینمایی جوانان با دیدن فیلم‌های روز دنیا بالا رفته است

در اولین جلسه نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره دنا مطرح شد/

سینماپرس-گروه سینما/رئیس انجمن منتقدین سینمای ایران در اولین جلسه نقد و بررسی فیلمهای جشنواره دنا گفت: فرهنگ سینمایی جوانان کشور با دیدن فیلم‌های روز دنیا بالا رفته و موجب می شود سینما را به خوبی بشناسند و این نقطه امید تولیدات فیلمسازان جوان است.

به گزارش سینماپرس،۳۷ فیلم نمایش شده در روز اول ۴۸ مین جشنواره منطقه ای سینمای جوان – دنا با حضور علی علایی منتقد و فیلمسازان کشور در یاسوج نقد و بررسی شد.

رئیس انجمن منتقدین سینمای ایران در این نشست گفت: فرهنگ سینمایی جوانان کشور با دیدن فیلمهای روز دنیا بالا رفته و موجب می شود سینما را به خوبی بشناسند و این نقطه امید تولیدات فیلمسازان جوان است.

علی علایی با بیان اینکه تکنولوژی دیجیتال به مدد دوستان آمده است،اظهار داشت: براین اساس فیلم کوتاه محدودیتهای فیلم بلند را ندارد و تولید فیلم به تهیه کننده وابسته نیست.

این منتقد سینما با بیان اینکه فیلمهای کوتاه سند های سینمایی کشور در آینده خواهند بود، افزود: در این فیلمهاست که مناسک و آیین های در حال فراموشی در کشور ثبت و ضبط می شوند و هنجارها و ناهنجاریها جامعه به تصویر کشیده می شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فیلمهای پخش شده در روز اول، تدوین را مهمترین مشکل فیلمهای کوتاه عنوان کرد و گفت: این مشکل به واسطه نبود تدوینگرهای حرفه ای در شهرستانها نمود بیشتری دارد.
علایی یادآور شد: موضوع برخی فیلمها هم گنگ بود که این با ذات فیلم کوتاه در تعارض است زیرا فیلم کوتاه باید ساده تر به موضوع بپردازد.
وی همچنین با اشاره به فیلمهای بخش تجربی جشنواره گفت: فیلم تجربی به دنبال یافتن زبان خاص خود است و نقد شاید مانعی در برابر آن باشد که لازم است نکات مثبت این فیلم ها در نقد بیان شود.

در ادامه این نشست بخشی از فیلمهای به نمایش در آمده در جشنواره مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۱۳۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.