علت برگزار نشدن مراسم چهلمین روز درگذشت حمید سمندریان چه بود؟

هر چند نزدیک به دو ماه از درگذشت حمید سمندریان می‌گذرد هنوز برنامه‌ی چهلمین روز درگذشت یکی از بزرگترین هنرمندان تئاتر کشور که او را پدر تئاتر مدرن ایران می‌نامیم، مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، تئاتری‌هایی که روزهای پایانی تیر ماه هر روز در برنامه‌های هفته بزرگداشت حمید سمندریان شرکت می‌کردند به یاد دارند آخرین برنامه این هفته که قرار بود روز شنبه ۲۹ تیر ماه با کارگردانی رضا حداد در تماشاخانه‌های ایرانشهر برگزار شود، به تاخیر افتاد و قرار شد این برنامه روز چهلم درگذشت استاد تئاتر ایران برگزار شود.

اما مدتی بعد کانون کارگردان‌های خانه تئاتر پیشنهاد کرد به دلیل ظرفیت محدود تماشاخانه ایرانشهر این برنامه در تالار وحدت برپا شود.

کانون کارگردان‌ها با دکتر علی رفیعی گفت‌وگو کردند و قرار شد مراسم بزرگداشت روز چهلم با کارگردانی دیگر هنرمند بزرگ تئاتر ایران برگزار شود.

آن‌ها پیش‌بینی می‌کردند برنامه چهلم روز ۴ شهریور ماه برگزار شود اما بعد از مدتی متوجه شدند برنامه‌ریزی‌هایشان به گونه‌ای است که این برنامه در روز چهارم امکان برگزار شدن ندارد و پس از آن بود که اعلام کردند این برنامه بعد از تعطیلات اجلاس سران برگزار خواهد شد و دیگر نام آن برنامه‌ی چهلم نخواهد بود بلکه برنامه‌ای است برای تقدیر از حمید سمندریان که به بهانه چهلمین روز درگذشتش برگزار می‌شود.

حالا چندین روز از برگزاری اجلاس سران می‌گذرد، حدود دو ماه از درگذشت حمید سمندریان گذشته است اما هنوز وضعیت برنامه چهلم مشخص نیست و دکتر رفیعی این روزها درگیر آخرین روزهای تمرین نمایش جدیدش «یرما» است که قرار است مهر ماه در تالار وحدت به صحنه برود.

حمید سمندریان روز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه بعد از یک دوره بیماری در منزل شخصی‌اش درگذشت.او در آخرین روزهای زندگی‌اش امیدوار بود بار دیگر نمایش «بازی استریندبرگ» را به صحنه بیاورد و حتی تمرین این نمایش را در خانه‌اش آغاز کرد، خانه‌ای که جای حمید سمندریان در آن خالی است.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.