علت نامزدی‌ام، ادای دین بود به جامعه/ نه عقبه قدرت داشتم و نه عقبه ثروت

۰۷خردادماه،

به‌گزارش ممتازنیوز، برنامه‌گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور محمد باقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه دوم سیما در حال پخش است.

مهمترین محورهای سخنان محمدباقر قالیباف در این برنامه به شرح ذیل است:

* سبب نامزدی‌ام، ادای دین بود به جامعه و مردم کشور. نه عقبه قدرت داشتم و نه عقبه ثروت و واقعا به لطف این ملت و انقلاب اسلامی و نهضت امام و به برکت خون شهدا و مجاهدت‌هایی که اتفاق افتاد از همان دوران نوجوانی و جوانی به اینجا رسیده ام.

* من مدیون ملت ایرانم و باید ادای دین کنم و انجام وظیفه. انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت ماست. خدا به ما نعمت داده که در سایه نظام اسلامی زندگی کنیم.

* امروز کشور مشکلاتی دارد که من با روحیه‌ای که دارم باید کمک کنم که درست شود.

* امروز همه ما مرتب این را از بزرگان و نخبگان می‌شنوند که کشور منابع انسانی تحصیل‌کرده فراوانی دارد. امروز ما در مرزهای دانش در دنیا قرار داریم. در حوزه منابع طبیعی و معادن، ایران بهشت معادن است. واقعا این سوال در ذهن مردم هست که ما که منابع انسانی مان اینگونه است و در مرزهای دانش هستیم و معادن و امکانات بسیار داریم، پس چه چیز سبب شده چنین مشکلاتی گریبان‌گیر ماست و چرا کارنامه قابل دفاعی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی  نداریم؟

* استارت پروژه‌های بزرگ بعد از رکود در دوران جنگ که طبیعی بود، در دوره سازندگی زیرساخت‌های بزرگی در کشور ساخته شد. آقای هاشمی مسئولیت آن دوره را داشتند هرچند که انتقاداتی به رویکرد فرهنگی آن دوره وارد است.

* در حوزه صنعت در یک دوره دو ساله در دوره‌ای داشتیم. در دولت نهم و دهم زحماتی کشیده شد. هدفمندی یارانه‌ها را دولت با شجاعت انجام داد. بحث مسکن مهر و سفرها و تحرک از کارهای خوبی بود که همه دولت ها انجام دادند و بخصوص اینکه شعارهای انقلاب اسلامی احیا شد ولی در کنار این زحمت‌ها، برآیند و خروجی کار ما این مشکلاتی است که امروز هست. امروز رضایتمندی از همه این تلاش ها نیست لذا با همت و بضاعت بیشتری باید کار کرد.

* روند مدیریتی در کشور نیازمند تحول اساسی و جدی است. تا بتوانیم از منابع انسانی و مادی استفاده کنیم.

* باید خون تازهی وارد عرصه و سیستم مدیریتی کشور وارد شود.

* برنامه مشخص و مدونی دارم.  این برنامه در سطح ملی و استانی و به روز است و از همه دیدگاه‌ها و نظرات استفاده شده اما نکته‌ای که اشاره کردم به خاطر سبک مدیریتی و باوری که دارم این است که ظرف ۲ سال یک ساماندهی و آرامش در اقتصاد باید وارد کنیم.

* یکی از موضوعاتی که امروز مردم با آن روبرو می باشند گرانی و تورم است. گرانی یک درد و رنج است و دیگر اینکه این گرانی ثبات ندارد. یعنی هر هفته قیمت‌ها عوض می‌شود و به صورت غیرمتعارف بالا و پایین می‌شود. البته به طور مثال هزار تومان می رود بالا و ۲۰۰ تومان پایین می‌آید. ضمن اینکه کیفیت هم دچار اشکال می‌شود.

مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.