علت کتاب نخریدن مردم از زبان عبدالرضا اکبری

۱۱اردیبهشت،

عبدالرضا اکبری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، که این روزها مشغول ایفای نقش سرلشگر زاهدی در سریال «معمای شاه» است از علاقه مندان پیگیر نمایشگاه کتاب به شمار می‌رود. او دربارهٔ این اتفاق فرهنگی به ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب همیشه یکی از اتفاقهایی است که من به شدت به آن علاقه دارم و حتما هر سال سری به آن می زنم. امسال هم قطعا جزو شرکت کنندگان نمایشگاه خواهم بود؛ چراکه برای آشنایی با تازه های نشر جایی بهتر از نمایشگاه وجود ندارد؛ علاوه بر آشنایی با تازه های نشر ، جایی برای تعامل فرهنگی با دیگر علاقه مندان این حوزه است.
این بازیگر با اشاره به این موضوع که از روند فعلی نمایشگاه راضی است افزود: فکر می کنم نمایشگاه به همین شکل که برگزار می گردد خوب است، چون به خاطر زمان کوتاه و استقبال مردم و ازدحام ناشی از آن کار بیشتری نمی توان انجام داد و همین که مردم بتوانند از غرفه های مورد نظرشان دیدن کنند کافی است.

بازیگر نقش امام خمینی(ره) دربارهٔ فعالیت های خود در عرصه نوشتن گفت: گاه روی طرح هایی برای نگارش فیلمنامه کار می کنم، اما نویسنده حرفه ای نیستم. در واقع من خواننده حرفه ای آثار نویسندگان هستم و به کتاب های تخصصی حوزه ادبیات نمایشی و داستان علاقه دارم.

اکبری بر این باور است که سبب عدم استقبال مردم از بازار کتاب در طول سال گران بودن قیمت کتاب است. وی در این باره گفت: قیمت کتاب این قدر بالا رفته که حتی کتابخوان‌های حرفه ای هم دیگر سراغ کتابفروشی‌ها نمی‌روند. مسئولان اگر می‌خواهند مردم کتابخوان شوند باید فکری برای قیمت ها بکنند و سیستمی باشد که کتاب به خانه های مردم فرستاد شود.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۱ اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.
 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.