علت گرانی سیب زمینی: کشاورزان جای سیب زمینی توت فرنگی می کارند!

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/10/7229b213ecf23c94829d4ea2ef544731.jpg

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: حجم کم کاشت سیب زمینی در سال جاری باعث بالا رفتن قیمت این محصولات شده است.

به گزارش ممتازنیوز، حسین مهاجران، درباره دلایل گرانی سیب زمینی تاکید کرد: سیب زمینی نو در میدان کیلویی ۲۶۰۰ تومان و کهنه ۲۲۰۰ تومان به فروش می رسد و با این شرایط باید خرابی و وزن کارتن را نیز در نظر گرفت.

وی یادآور شد: در ۳۰ سال گذشته حجم تولید سیب زمینی بسیار بالا بود و از این رو با قیمت کم به فروش می رسید. این در حالی است که سیب زمینی کاران برای جلوگیری از ضرر و زیان در سال جاری توت فرنگی کاشته اند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی افزود: با کاشت کم سیب زمینی در سال جاری قیمت آن افزایش یافته است. البته پیش بینی می شود عرضه سیب زمینی گرگان که در آخر اردیبهشت ماه برداشت خواهد شد باعث کاهش قیمت سیب زمینی در میدان خواهد شد.

به گفته وی ورود سیب زمینی گرگان و اصفهان کاهش قیمت آن را به دنبال خواهد داشت.

مهاجران همچنین در رابطه با گرانی موز اظهار کرد: درختان موز آفریقا آسیب دیده و دیگر موز آفریقایی توزیع نمی شود و در حال حاضر موز آمریکای مرکزی از سوی واردکنندگان خریداری می شود.

وی ادامه داد: موز آمریکای مرکزی با حجم بالا تولید نمی شود از این رو پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان ایران نیست.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به این که در مرز ترکیه در گذشته هر کارتن موز ۱۲ دلار عرضه می شد، گفت: در چند هفته گذشته هر کارتن موز در مرز ترکیه بدون رنگ کاری ۲۷ دلار فروخته شده است که قیمت منطقی آن در سطح عرضه باید کیلویی ۶۲۵۰ تومان باشد.(ایسنا)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.