علمای اسلام نسبت به هتک حرمت مقدسات اخطار دهند

فروردین ۱۴۰۳

“دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران” نقش علما و مراجع دینی را برای جلوگیری از توهین به مقدسات شیعیان انکار ناپذیر دانست و گفت: علمای اسلام چه شیعه و چه سنی در هر کجای دنیا باید نسبت به این اتفاقات اخطار دهند چرا که عدم مقابله با این بی‌حرمتی‌ها و کشتار شیعیان و مسلمانان، به قبیح‌تر شدن دشمنان اسلام منجر خواهد شد.

علی عبدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با انتقاد از بی‌احترامی و تعرض به مقدسات شیعیان اظهار داشت: ترویج تفکر شیعی در دنیا سبب شده تکفیری‌ها از این نفوذ احساس خطر کنند و هر روز اقدامات قبیحانه‌ای از جمله حمله خمپاره‌ای به بارگاه حضرت زینب(س) را انجام می‌دهند.

وی وظیفه تشکل‌های دانشجویی را در قبال توهین‌ به مقدسات سنگین خواند و گفت: دانشجویان باید با برگزاری تجمعات، طومارنویسی و صدور بیانیه انزجار خود را از هتک حرمت به مقدسات اعلام کنند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه اعتراضات دانشجویان در زمینه بی‌حرمتی به مقدسات باید در سطح جهان منعکس شود، تصریح کرد: به طور طبیعی دولت‌ها برای حل و فصل مشکلات از طریق دیپلماتیک عمل می‌کنند، اما تشکل‌های دانشجویی با استفاده ازظرفیت‌ها و ابزارهای خود می‌توانند به مسئولانی که در این زمینه کم‌کاری و یا غفلت داشته اند، گوشزد کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، نقش علما و مراجع دینی را برای جلوگیری از توهین به مقدسات شیعیان انکار ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: علمای  اسلام چه شیعه و چه سنی در هر کجای دنیا باید نسبت به این اتفاقات اخطار دهند. چرا که عدم جلوگیری از این بی‌حرمتی‌ها و کشتار شیعیان و مسلمانان، به قبیح‌تر شدن دشمنان اسلام منجر شده و تکرار این اعمال در مذاهب دیگر را در پی خواهد داشت، لذا واکنش‌ها در این زمینه از روند رو به رشد این بی‌حرمتی‌ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.