علمای عربستانی مقابل کاخ پادشاهی تجمع اعتراضی برپا کردند

۲۷م دیماه ،

در پی صدور دستور پادشاه عربستان مبنی بر اختصاص یک پنجم کرسی‌های هیات مشورتی پارلمان این کشور به زنان، علمای عربستانی با برگزاری تجمعی مخالفتشان را با این دستور اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری لبنان فایلز، ده‌ها تن از علمای دینی عربستان با تجمع کم‌سابقه در مقابل مقر کاخ پادشاهی عربستان با تصمیم عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در باره اختصاص بخشی از کرسی‌های پارلمان به زنان، مخالفت کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع که به نوبه خود در عربستان بی‌سابقه است، ضمن اعلام مخالفتشان با ورود زنان به مجلس شورا که وظیفه‌اش ارائه مشورت به دولت در خصوص قوانین تازه است، خواهان بازنگری پادشاه در این تصمیم خود شدند.

پیش‌تر پادشاه عربستان برای اولین بار در تاریخ این کشور ۳۰ زن را برای عضویت در مجلس شورا تعیین کرد به نحوی که یک پنجم کرسی‌ها هیات مشورتی عربستان به زنان اختصاص داده شد؛ این اقدام پادشاه عربستان در حقیقت در چارچوب اجرایی کردن وعده‌هایی بود که در سال ۲۰۱۱ داده شده بود و با استقبال بین المللی همراه شد.

بنا به گزارش پایگاه خبری لبنان فایلز به رغم موافقت هیات‌های دینی عالی در عربستان از جمله مفتی این کشور با این تصمیم پادشاه، ۵۰ تن از عالمان دینی با برگزاری تجمع مذکور ناخرسندی خود را از حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نشان دادند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.