علی ضیا به مرز سکته رسید

به  گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شب گذشته در همین روز از ماه مبارک رمضان ویژه برنامه ماه عسل که در لحظات عرفانی و معنوی مهمان خانه های روزه داران است با صدای بنیامین بهادری از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.

شیخ احمد حنیف مسلمان تابعه کانادا به همراه همسرش رشیده حنیف مسلمان تابعه کانادا و دو دخترش مریم حنیف و فاطمه حنیف از مهمانان شب گذشته برنامه ماه عسل بودند.

در ‌آیتم حافظان قرآن کریم دکتر سوره غفوری فرد حافظ قرآن و متخصص ژنتیک و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی مهمان این بخش از برنامه ماه  عسل بود.

دکتر سوره غفور فرد با حضور در این برنامه گفت: از سن ۴ سالگی آیه های کوچک قرآن را حفظ می‌کردم و از سال اول دبیرستان شروع به حفظ جدی قرآن کردم.

شیخ احمد حنیف مسلمان تابعه کانادا دلایل گرایش خود به دین مشرف اسلام را اینگونه بیان کرد: درباره ادیان مختلف به تحقیق پرداختم ولی هیچ ادیانی به اندازه دین اسلام کامل و دقیق نبود.

وی افزود: در کتاب فروشی دانشگاه امام، قرآن کتاب مسلمانان را دیدم و هنگام گشودن آن گویا تمامی جملاتش با من حرف می زد و وجود خدایی که تمامی ادیان مختلف را نازل کرده به خوبی حس می‌کردم و اینکه کتابی که درباره مبارزه بر علیه ظلم به بحث پرداخته تصمیم به پذیرش دین اسلام گرفتم و کتاب را بسته و با خود گفتم دینم را یافتم.

احمد حنیف تصریح کرد: من قبل از پذیرش دین اسلام دیجی بودنم و از لحاظ دفاع از حقوق انسان مناظره کننده خوبی بودم یک روز در دانشگاه تمام بچه ها بر علیه چند مسلمان به مناظره می‌پرداختند و دوستانم از من خواستند بر علیه آن مسلمان صحبت کنم ولی من به دلیل پذیرش دین اسلام حاضر به انجام این کار نبودم و آن چند فرد مسلمان به من گفتند تو خدا و حضرت محمد (ص) را قبول داری من گفتم آری و بعد آن ها شهادتین را خواندند و  مسلمان شدم و بعد از آن گویا به حالت طبیعی و اصل خود بازگشتم.

زمانی که احمد حنیف از آشنایی خود با همسرش می‌گفت: رشیده حنیف عنوان کرد: او قبلا با دختران زیادی رابطه داشت و وقتی از آن ها خسته شد به سراغ من آمد مجری برنامه با تعجب جملات من الان سکته می کنم را چندین بار تکرار کرد و اینکه اینجا تلویزیون است و این حرفها را جلوی دوربین نباید زد و لطفا مخاطبان این برنامه را با فیلترهای شخصی خودتان ببینید.

احمد حنیف در ادامه آشنایی خود با همسرش را اینگونه عنوان کرد: در اوایل پذیرش دین اسلام از خداود خواستم یک دختر خوب در زندگی من قرار بدهد و فردای آن روز با همسرم که دختری مسیحی بود آشنا شدم و پس از بحث درباره اسلام بعد از چهار ماه او هم مسلمان شد و بعد از وی خواستگاری کردم.

رشیده حنیف دلایل پذیرش و قبول دین اسلام را اینگونه عنوان کرد: احمد با منطق درباره دین سخن می‌گفت و با تحقیق درباره اسلام و صحبتهای احمد به دین اسلام گرویدم.

و قرار است که خانواده حنیف بعد از ۱۸ سال به کشور خود بازگردند که در پایان با این جمله که دلمان برای صدای اذان ایران تنگ می شود برنامه را پایان دادند.

ماه عسل ویژه برنامه ای است که در ایام ماه مبارک رمضاه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه سه سیما، با اجرای سید علی ضیا و تهیه کنندگی مجید یوسفی به روی آنتن می رود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.