علی معلم:فیلم های دفاع مقدس صرفا فاخر نیستند/ نباید ساخت فیلم فاخر را iبه تهیه کننده ناکام در عرصه تولید دهیم

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیونممتازنیوز، در بخش میزگرد این هفته برنامه سینمایی “هفت” با حضور علی معلم منتقد و تهیه کننده سینم و جلیل عرفان منش معاون آثار سینمایی تاریخ نگار و فیلم نامه نویس iبه بحث فیلم های فاخر پرداخته شد.
جلیل عرفان منش در ابتدای این مبحث اظهار داشت: فیلم های فاخر از دو ساحت هزینه و ساختار مورد توجه است. اثری که بالاتر از سطح معمول ساخته می شود را فاخر گویند اما صرفا هزینه بالا iبه منزله فاخر بودن اثر نیست بلکه باید از صرف مضمون با یک هدف راهبردی در کشور مورد هدف قرار بگیرد که این اهداف در سینما کاملا مشخص است.
وی ادامه داد: از مولفه های فاخر کیفیت بالا مطابق با استانداردهای جهانی تعریف شده است و دیگری محتوای ارزنده که خود فاخر بودن را iبه مخاطب القا کند.
عرفان منش اظهار داشت: یکی از دشواری های سینما مدیریت فیلم های فاخر است که اگر فیلم فاخر iبه معنی هزینه تلقی شود نوعی ولخرجی بوده و همچنین طولانی شدن تولید بیش از حد استاندارد و نیز هزینه ای را از دست میدهد.
وی عنوان کرد: فیلم های نهایی “استرداد”، “چ”، “قلاده های طلا”، “ملکه”، “شور شیرین”، “عقاب صحرا” فیلم های فاخر iبه شمار می آیند.
علی معلم در این خصوص اظهار داشت: نباید صفتی را پیش از تولید اثر iبه آن نسبت دهیم iبه طور مثال اگر فیلم در حوزه دفاع مقدس باشد فیلم فاخر است در حالی که دهها فیلم در این زمینه هیچ گونه ارزشی ندارند در حالی که یک فیلم با سختی تولید رنگ خدا می شود و در آن وقت می‌تو ان نام فاخر را بر روی این اثر گذاشت.
وی ادامه داد: ما سینمای ملی داریم و پروژه هایی با هزینه بالا جزء از بین رفتن منابع مالی، عدالت ناپذیری، تاثیر منفی و مخرب بر روی صنعت سینما، ارزشی دیگری ندارد.
معلم عنوان کرد: در حالی که اختصاص ۴۰ میلیارد تومان iبه حداقل هر فیلم امکانات تولید اثرات iبهتری را iبه وجود می آورد.
وی تصریح کرد: سینمایی که درگیر برای iبهتر شدن یک فیلم نامه خوب است با کاهش iبهره بری این هزینه را می‌توان iبه چند نفر اختصاص داد تا امکان تولید آثار iبهتری را داشته باشیم.
وی افزود:‌چطور تولید یک فیلم فاخر و با عظمت را iبه تهیه کننده ای می دهیم که iبه خاطر مشکلات مالی iبه زندان افتاد و در سطح عادیات این حرفه مانده اما وارد ساخت اثرهای فاخر می شوند.
گفتنی است، برنامه سینمایی “هفت” با هدف بررسی مسائل سینمای ایران iبه سردبیری و اجرای محمود گبرلو و تهیه کنندگی علی قانع هر هفته جمعه شب ها از شبکه سه سیما iبه  روی آنتن می‌رود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.