علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف: به قرآن قسم کفاشیان پیشنهاد‌ای در مورد تیم بدر به من نداشته است!

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – صالحی می گوید تیم شهرداری تبریز را نباید با تیم بدر مقایسه کرد،چون که این تیم تبانی های بسیاری را انجام داده است.

به گزارش ممتاز؛باصحبت‌هایی که علی کفاشیان در روزنامه خبر‌ورزشی داشت مبنی بر اینکه بدر بندر کنگ ناعادلانه بالا آمده ولی در لیگ یک می‌ماند، این شائبه ایجاد شده که حفظ این تیم در جدول بازی‌های لیگ یک، پیشنهاد رئیس به کمیته استیناف بوده است.

این بهانه‌ای شد که بار دیگر به پای صحبت‌های علیرضا صالحی بنشینیم.

*با صحبت‌هایی که علی کفاشیان داشته، برای ما هم این ذهنیت به وجود آمده که کمیته استیناف به پیشنهاد او در مورد بدر بندر کنگ رأی داده است.

شما و دیگران مختارید هرگونه که دوست دارید فکر کنید اما به قرآن و به جان بچه‌هایم قسم نه علی کفاشیان و نه هیچ مسئول دیگری در این پرونده پیشنهاد‌ای به من نداشته است. من قاضی هستم و رئیس شعبه و اگر پیشنهاد بپذیرم یعنی اینکه حق را ناحق کرده‌ام در حالی که این را برای زندگی خود نمی‌خواهم.

*خب بدر تبانی کرده و شما ۶ امتیاز از این تیم کسر کردید! چرا این ۶ امتیاز نباید از جدول بازی‌های فصل قبل لیگ ۲ کسر می‌شد تا مانع صعود این تیم به لیگ یک شود؟

بگذارید باز هم در مورد علی کفاشیان حرف بزنم. وقتی ما رأی را دادیم، رأی ابلاغ نمی‌شد که من رفتم پیش او و گفتم نبی کی از برزیل برمی‌گردد؟ کفاشیان به من گفت که نبی رأی را به او داده تا مطالعه کند. همان لحظه به من گفت آیت‌اللهی را صدا کن تا با امضای رأی، آن را ابلاغ کنیم. در این بین مشکلی وجود داشت. زمانی که تبانی تیم بدر با ساپیامهر کرج برایمان محرز شد، به بهروان گفتیم که می‌خواهیم ۶ امتیاز از بدر بندر کنگ کم کنیم. همچنین از تیم سایپامهر کرج. از او پرسیدیم آیا می‌شود از جدول بازی‌های فصل قبل این امتیاز را کسر کرد و بدر را از جدول بازی‌ها کنار گذاشت و در ادامه بدر در بازی‌های لیگ ۲ حضور یابد؟ پاسخی که ایشان به ما داد مثبت بود اما بعد که بررسی کردیم، دیدیم چنین چیزی در آیین‌نامه نیامده و از سویی چون بازی‌های لیگ دو هم آغاز شده بود، امکان ورود بدر به بازی‌های لیگ دو وجود نداشت. در نهایت تصمیم گرفتیم تا کسر ۶ امتیاز از بازی‌های فصل جاری انجام شود تا تأثیرگذاری‌‌اش بیشتر باشد.

*مس سونگون که پیش از آغاز فصل از بدر شکایت کرده بود؛ یعنی پیش از آغاز بازی‌ها!

نامه مس سونگون موجود است. نامه این تیم در تاریخ ۲۰ شهریور وصول شد. ۲۷ و ۲۸ همین ماه کارشناسان دربارهٔ فیلم بازی این تیم با سایپامهر کرج نظر دادند و تبانی تأیید شد. ۲۳ مهر کمیته انضباطی رأی داد در حالی که بازی‌های دسته اول از اوایل مهرماه آغاز شد. با اعتراض بدر در تاریخ ۴ یا ۵ آبان‌ماه، ما به این پرونده رسیدگی کردیم و همان موقع هم رأی دادیم. بی‌شک اگر این پرونده پیش از آغاز بازی‌ها مطرح می‌شد و به آن رسیدگی می‌کردیم، بدر در لیگ یک حضور نمی‌یافت.

*خب برای رفع این معضل باید چه‌کار کرد؟

این معضل آیین‌نامه‌ای است. آیین‌نامه باید اصلاح شود. از سویی تیم‌ها که از تحرکات پشت‌پرده هم خبر دارند، چرا باید شکایت خود را در پایان فصل مطرح کنند و در همان موقع تخلف، موضوع را به فدراسیون فوتبال گزارش نمی‌دهند؟ اگر آیین‌نامه اصلاح شود، ما در جریان فصل هم تیم‌ها را از جدول بازی‌ها کنار خواهیم گذاشت. البته به نظر من بهتر است تیم‌ها پیش از آغاز فصل شکایت کنند. کمیته استیناف تبانی تیم گیتی‌پسند را رسماً اعلام کرد و جام قهرمانی را از این تیم گرفت. شهرداری تبریز را به همین بهانه به لیگ ۲ فرستاد. بنابراین رأی‌ها تحت تأثیر پیشنهاد‌ها نیست. بی‌شک بدر بندر کنگ هم تیم بزرگ‌تر و پرطرفدارتری از شهرداری تبریز نبوده که کمیته استیناف هراس داشته باشد. ما موظف هستیم براساس قانون عمل کنیم اما حالا به سبب عدم آگاهی کافی از قوانین و همچنین نقض آیین‌نامه‌ای ما را متهم به پیشنهاد‌پذیری می‌کنند. باز هم تکرار می‌کنم مهم این نیست که دیگران در مورد ما چه می‌گویند. مهم این است که ما در خلوت از کرده خود پشیمان نباشیم.

*خب شما شهرداری تبریز را به لیگ ۲ فرستادید اما از بدر ۶ امتیاز کسر کردید؟

برای همه تیم‌ها نمی‌شود به یک شکل رأی داد. اگر این‌طور بود، قوانین برخورد متعدد نبود. شما شهرداری تبریز را با بدر مقایسه نکنید. این تیم تبانی‌های متعددی به بهانه‌های مختلف داشت اما بدر فقط در یک بازی تبانی کرده بود. قانونگذار به ما اجازه داده که به نسبت تخلف، رأی صادر کنیم که کسر امتیاز هم یکی از آیتم‌های برخورد با تیم‌های تبانی‌کننده است.

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.