علیپور: دو پرسپولیسی محروم پارسال برای قهرمانی ریختند/ قیمت غش کردن داور به سود حریف: ۲ میلیون تومان

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – علیرضا علیپور ، دبیر ستاد تخلفات حرفه ای فدراسیون فوتبال می گوید اگرچه قهرمانی هر نوع دریافت پولی را تکذیب می کند اما این کمیته اسنادی دارد که ثابت می کند ۲ میلیون تومان از سوی علی حاتم و محمدرضا مولایی برای او واریز شده و این دو یار نزدیک دایی به همین سبب محروم شدند اگرچه دایی نقشی با این پرونده هنوز ندارد!

به گزارش ممتاز ؛ حجه الاسلام علیرضا علیپور که از سوی محمدرضا مولایی متهم شده بود او را به سبب افشای حقایق محروم کرده اند به جزئیات تازهی از پرونده فساد و رشوه در فوتبال پرداخت که حالا نشان می دهد محسن قهرمانی اقلا ۲ میلیون تومان از تیمی که علی داییمربیگری اش را بر عهده داشته به واسطه دو نفر از نزدیکان سرمربی پرسپولیس گرفته است. او دربارهٔ ادعاهای مولایی گفت:« ما از اینکه آقایان افشای تخلف کردند تشکر داشتیم ، اما حکمی که صادر شد به این سبب است که اما یک بخشی از حقایق را نگفتند. به طور مثال دربارهٔ همین طلب آقای قهرمانی اگرچه شخص داور همه چیز را انکار می کند اما ما از طریق یک نفر سوم توانستیم به اسنادی برسیم که نشان می دهد همان روز پولی هم با آگاهی آقای مولایی و حاتم رد و بدل شده است. ما هم شماره کارت ها را داریم و هم می دانیم رسید این دو میلیون تومان واریزی به دست آقایان رسیده است. یک نفر سومی در این پرونده هست که بزودی نام او هم مطرح می گردد. »

مولایی اصرار داشت که در جریان پرداخت پول نیست و خواهان روبرو شدن با این نفر سوم ادعایی از سوی مسئولان فدراسیون بود اما علیپور اصرار داشت فعلا زمان این کار نیست. دعوای این دو بر سر این مسئله تایم بسیاری از ۹۰ را گرفت اما بحث مهم این بود که این پول قبل از کدام بازی داده شده و بازی مورد نظر مولایی که قهرمانی احتمالا برایش از راه اهن طلب داشته چه زمانی بوده است. ابتدا مولایی گفت سالی که استقلال بوده است که می شد سال اول مربیگری دایی در راه آهن با محمد حسن انصاری فرد. این یعنی علی دایی هم پایش به این اتفاقات باز می شده است. ابتدا بحث نیکجو سرپرست سابق این تیم مطرح شد اما او و همه سرپرستان بعدی تیم کلا انکار کردند که ربطی با چنین ماجرایی داشته باشند. بعد از این علیپور مطرح کرد که دایی پیشتر دربارهٔ این مسائل حرف زده و چیزی را پنهان نکرده و او زمان مورد ادعای مولایی را سال ۸۹ و مربیگری تارتار اعلام کرد. علیپور برای مستند تر شدن حرف هایش از سال سقوط فجرسپاسی تیم مورد علاقه اش به لیگ یک اسم آورد و دو بازی جنجالی راه آهن با سایپا و فجر سپاسی  را هم مطرح کرد. بعد از این اما مهدی تارتار با آمدن روی خط برنامه ۹۰ اعلام کرد در آن فصل و در بازی های حساس این تیم ممبینی و ترکی قضاوت کرده بودند . او البته یک پرسش اساسی هم داشت. اینکه اگر او و همکارانش پول داور را نداده اند چرا داور بازی لجش را می خواسته سر علی دایی خالی کند و چرا این کار را با تیم های خود تارتار نمی کرده است؟

سئوالی که سبب شد تا علیپور بگوید:« ما هنوز زمان دقیق این اتفاقات را نمی دانیم و در حال بررسی دقیقه هستیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد! حقیقت هنوز برای خود ما هم دقیقا روشن نشده است. »

فردوسی پور از این می پرسید که به هر حال پولی که از طرف باشگاه راه اهن و قبل از بازی با آلومینیوم مسجل شده به داور داده شده از کجا تامین شده است از سوی خیرین که پرداخت نشده یا کادرفنی داده اند یا مدیریت راه آهن که باز علیپور گفت در این زمینه اطلاع مشخصی ندارد اما علی دایی در این زمینه در جریان نبوده یا مدرکی در این ارتباط در دسترس نیست.

مسئول کانون داوران هم از علیپور سئوال کرد چرا سال قبل که آنها با سند نشان دادند یک تیم به داوران سکه داده ، هیچ حکمی صادر نشد که باز سکوت معنادار علیپور را بینندگان تلویزیونی ۹۰ دیدند و شنیدند و او البته پاسخی مشخص برای این نداشت که چرا از یک سال قبل به شکایت رویانیان برای اتهام  اخاذی داوران از این تیم رسیدگی نشده است و باز جوابی که هیچ عایدی نداشت.

و اینگونه حرف های دبیر ستاد تخلفات پر بود از ابهامات تازه برای دوست داران فوتبال. حالا از دید آنها داور بین المللی ایران حداقل ۲ میلیون گرفته و در ازایش به سود آلومینیوم هرمزگان غش نکرده بوده تا علیه تیم دایی سوت بزند اما یکسال بعد او که درخواستش برای انتقال یک تیم فوتسال به خراسان از سوی قرمز ها رد شده بود ، به سمت سپاهانی ها غش کرده است. این یعنی قیمت پایه برای در آوردن یک بازی از سوی داور مبلغ ناچیز ۲ میلیون تومان است. مبلغی که با قرارداد بازیکنی مثل خلعتبری یا نکونام می توان با آن تا ۵ سال یک تیم را بدون نیاز به بازیکن یا کادرفنی قهرمان کرد!

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.