علی‌اصغر سلطانیه: آژانس طرح اصلاحات ایران را پذیرفت

علی اصغر سلطانیه بعد از پایان پنجاه ‌و ششمین نشست سالانه اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش به پرس تی‌وی گفت: پیام بسیار روشن بود. تمام اعضا اهمیت زیادی بر لزوم بهبود کارایی روند تصمیم گیری قائل هستند.
نماینده ایران خاطر نشان کرد، این کشور اصلاحاتی را بر اساس معایب و مشکلات موجوددر روند سیاست‌گذاری و تصمیم گیری آژانس و به ویژه شورای حکام ارائه داد.
وی گفت: ایران پیشنهاد داد که بعد از ۵۰سال، لازم است اصلاحات و تغییراتی یا بهتر بگویم بهبودی در ساختار، اهداف و روند تصمیم‌گیری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت بگیرد.
به گفته سلطانیه، نگرانی عمومی در رابطه با گسترش سلاح‌های اتمی، عدم موفقیت در خلع سلاح اتمی و خطر قابلیت‌های اتمی رژیم اسرائیل برای صلح و امنیت خاورمیانه و تمام جهان از دیگر مسائلی بود که در جریان پنجاه و ششمین نشست آژانس مورد مذاکره قرار گرفت.
اعضای آژانس همچنین بر لزوم همکاری فنی نزدیک‌تر با یکدیگر تاکید کردند.
در پنجاه و ششمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با پیشنهاد تهران مبنی بر لزوم جلوگیری از اقدامات خرابکارانه علیه تاسیسات هسته‌ای کشورهای عضو موافقت شد.
این طرح پیشنهادی که روز شنبه از سوی سلطانیه اعلام شد، در پیش نویس قطعنامه آژانس درباره امنیت هسته‌ای که در نشست اخیر به تصویب رسید، گنجانده شده است.
بیش از ۳۰۰۰ هزار نماینده از ۱۵۵کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های غیر دولتی و رسانه‌ها در نشست ۵روزه آژانس که از ۱۷تا ۲۱سپتامبر (۲۷تا ۳۱شهریور) به طول انجامید، حضور پیداکردند.
/۲۹۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. میثم مازیار:

    سلطانیه فقط بدرد چوپونی میخوره

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.