علی‌نژاد: پرونده ویلموتس پشت پرده‌ای در وزارت ورزش ندارد

معاون وزیر ورزش و جوانان می‌گوید پرونده ویلموتس پشت پرده‌ای در این وزارت خانه ندارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، مهدی علی نژاد در حاشیه بهره برداری از طرح توسعه پیست اتومبیلرانی آزادی درباره موضوع خسارت سنگین میلیاردی به ورزش ایران در جریان پرونده ویلموتس، گفت: موضوع ویلموتس اتفاق تلخی بود. رای اولیه صادر شد و هنوز ماجرا تمام نشده است. نهادهای نظارتی متعددی ورود کرده‌اند تا هر کس قصوری در این قرارداد داشته شناسایی شود.

معاون وزیر ورزش افزود: نیاز است در فضایی آرام این اتفاقات دنبال شود. بعضا در این میان حرف‌های هیجانی بدون توجه به ساختار ورزش کشور زده می‌شود. در عین حال ما نیمه راه هستیم و پرونده تمام شده نیست.

وی افزود: فدراسیون فوتبال روز گذشته جلسه‌ای را با حقوق دانان برجسته داشت و روز شنبه نیز جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ورزش، اطلاعات سپاه، بازرسی کل کشور و … در فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود تا از حق‌مان در دادگاه cas دفاع شود.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: از فدراسیون فوتبال نیز انتظار داریم با تقویت تیم حقوقی در راستای احقاق حق ایران وارد عمل شود.

وی درباره بحث استیصاح وزیر ورزش در مجلس نیز گفت: مشخص است در فدراسیون‌ها چه کسانی قرارداد را امضا می‌کنند. بدیهی است وزارت ورزش به طور خاص در فوتبال دخالت نمی‌کند و ما مخصوصا در فوتبال اجازه دخالت نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ویلموتس یکی از گزینه‌های وزیر ورزش بوده است، گفت: تاج به صراحت در این‌باره پاسخ داد. این را بار دیگر توضیح می‌دهم و امیدوارم دیگر در این‌باره سوال نشود. یک نامه اداری به وزارت ورزش ارجاع شد کما اینکه روزانه ده‌ها نامه به ما ارجاع می‌شود. پیشنهادی از مجموعه بیرون و یک مجوعه فرهنگی در کشور هلند آمد و طبیعتا به فدراسیون فوتبال ارجاع شد. اگر قرار بود این داستان پشت پرده‌ای داشته باشد، نامه اداری ارجاع نمی‌شد و طور دیگری عمل می‌شد تا ردی باقی نماند. به هیچ وجه وزارت ورزش پیشنهادی در این‌باره نداد. یک NGO در هلند مثل خیلی جاهای دیگر پیشنهاد داد که به فدراسیون فوتبال ارجاع شد.

علی نژاد در پایان گفت: بدیهی است فدراسیونی که استقلال دارد در چارچوب ارکان فدراسیون اقدامات لازم را با اختیار خود انجام داده است. در اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز این موضوع به طور شفاف امده است. امیدوارم شنبه جلسه خوبی با حضور نهادهای نظارتی برگزار شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.