علی آبادی: ناداوری حاصل کار تفکر فردی بدون پایبندی به اصول است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ‘محمد علی آبادی’ افزود: پایبندی به اصول و رعایت برخی نکات می تواند داوری را از خطا مصون بدارد و ناداوری های انجام شده در حق مظاهری و عبدولی هیچگاه از ذهن ما پاک نخواهد شد.

وی اظهارداشت: کمیته ای در تهران تشکیل شده است تا عملکرد ورزشکاران کشورمان را بررسی کند و اگر این کمیته به این نتیجه برسد که ناداوری به گونه ای باعث ناکامی ورزشکار ما شده است، حق ورزشکار یاد شده را خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به تماسهای مردمی در خصوص نحوه حمایت از ورزشکاران مدال آور و ضرورت سازمان دهی به این حمایت ها، گفت: کمیته ای در مجموعه کمیته ملی المپیک تشکیل شده است که با مشخص شدن سازوکار اجرایی آن به زودی نحوه کمک به ورشکاران یاد شده مشخص و در قالب آن کمکهای مردمی جمع آوری و در اختیار قهرمانان کشور قرار خواهد گرفت.

علی آبادی در خصوص جایگاه ایران در المپیک گفت: ما نیمی از ظرفیت مان را در بخش مردان در المپیک شرکت داده ایم و با همین نتیجه در بخش مردان جایگاه هفتم را به خود اختصاص می دهیم اما نباید فراموش کنیم که توزیع جوایز میان مردان و زنان هر کشور به صورت ۵۰ درصد از سوی هر یک از آنهاست در حالیکه ما جایگاه فعلی خود را تنها با عناوین بخش مردان کسب کرده ایم.

وی افزود: امسال برای نخستین بار دو و میدانی ما توانست مدال نقره المپیک را به ارمغان بیاورد و همین مساله نشان می دهد که میزان پراکنش مدالها می تواند از محدوده رشته های شناخته شده همچون کشتی، وزنه برداری و تکواندو خارج شود.

علی آبادی اظهارداشت: از جمله برنامه های مورد توجه کمیته ملی المپیک این است که تا المپیک آینده تنوع رشته های مدال آور را زیاد کنیم و همچنین با توجه به سهم خانم ها در المپیک باید برای افزایش نقش آنها از همین امروز برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تعداد کرسی های بین المللی کشورمان در عرصه های ورزشی گفت: ستاد خاصی در کمیته ملی المپیک مشخصات تمام کسانی را که دارای کرسی بین المللی در زمینه های ورزشی هستند ثبت کرده است و همین ستاد برنامه خاصی را برای افزایش تعداد کرسی های بین المللی در دستور کار دارد.

وی با قدردانی از ورزشکارانی که تاکنون برای کشور افتخار آفرین بوده اند، گفت: برای ورزشکارانی که طی روزهای آینده باید در رقابتهای کشتی آزاد و تکواندو شرکت کنند، آرزوی موفقیت می کنیم.

علی آبادی در پایان نسبت به افزایش رشته های مدال آور به ۱۰ رشته اظهار امیدواری کرد و گفت: باید مجموع ورزش کشور برای تحقق این مساله دست به کار شود.

اروپام**۱۶۴۷**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۱۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.