علی کفاشیان: اوضاع تیم ملی بحرانی است / اصلا با عراق بازی نداشتیم که لغو شود!

سعید اکبری/ بازی با عراق لغو شد، مثل بازی با امارات. کروش گفته بود: «قطعا با این تیم بازی می کنیم، در ترکیه.» ولی حالا دیگر نه. اما رئیس فدراسیون کلا بحث دیگری را وسط می کشد: «اصلا قرار نبود با عراق بازی کنیم.» او اطلاعات جدیدی بازگو می کند و می گوید: «نمی دانم کروش از کجا اطلاعات گرفته که گفته حتما با عراق بازی می کنیم.» رئیس فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد، وضعیت برای تیم ملی بحرانی است. او همچنین شایعات اخیر درباره همدستی کشورهای عربی برای فعالیت علیه ایران را، رد می کند. او در این گفت و گو خیلی از مسایل را باز می کند و توضیحاتی درباره آنها می دهد.

*بازی ایران و عراق لغو شد. چه اتفاقی افتاد؟ چرا بازی های تیم ملی یکی پس از دیگری لغو می شود؟

اصلا قرار نبوده با عراق بازی کنیم که لغو شود! ما از آن‌ها خواسته بودیم که ۲۷ می در ترکیه با هم بازی کنیم، ولی عراقی ها اعلام کردند که ۲۶ می با ساحل عاج بازی دارند و نمی توانند در آن تاریخ با ما مسابقه دهند. پیشنهادی که آنها دادند برگزاری بازی در روز ۲۳ می بود در ترکیه. ما هم این موضوع را به کادر فنی تیم ملی گفتیم که آقای کروش گفتند نه ما در آن تاریخ تازه به ترکیه رفته ایم و نمی توانیم با عراق بازی کنیم. این بود که اصلا قرار نشد بازی کنیم و مسابقه از همان زمان لغو شد.

*چطور قرار نبوده بازی کنیم؟ آقای کروش در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش گفت قطعا در ترکیه با عراق بازی می کنیم. چطور این حرف را می زنید؟

همانطور که گفتم عراق به ما تاریخ دیگری داد که کادر فنی با برگزاری بازی در آن تاریخ موافقت نکرد، حالا نمی دانم چرا آقای کروش این حرف را زده و از کجا اطلاعات گرفته است. احتمالا ایشان نمی دانسته. ببینید تا وقتی که قراردادی بین دو طرف امضا نشود، هیچ چیز مشخص نیست و به صورت رسمی نیز اعلام نخواهد شد. فدراسیون هم در این زمینه به صورت رسمی چیزی اعلام نکرد. اصلا قرار نبود با عراق بازی کنیم.

*ولی وقتی آقای کروش گفته یعنی حتما به او انتقال داده اند که بازی برگزار می شود. فکر نمی کنید او در صورت شنیدن خبر لغو این بازی عصبانی و ناراحت شود؟

من هنوز کروش را ندیده ام که ببینم ناراحت هست یا نه ولی من هم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ناراحت هستم. الان آقای آیت الهی در اتاق من هستند و داریم فکر می کنیم که چه کنیم. با کشورهای زیادی مذاکره کرده ایم. در رده جوانان و نوجوانان کار خیلی سخت نیست و داریم با تیم های خوب بازی می کنیم ولی برای تیم ملی بزرگسالان واقعا مشکل پیش آمده و متاسفانه در تاریخ های فیفا دی تیم ها برنامه چیده اند و ما نمی توانیم با تیم های خوب بازی کنیم.

*ما هنوز تصور می کنیم فشاری روی فدراسیون فوتبال عراق وجود داشته که بازی با ایران را لغو کرده است.

اتفاقا من سه چهار بار با فدراسیون فوتبال این کشور تماس گرفتم و با مسئولان شان حرف زدم. آنها گفتند که ما با ساحل عاج بازی داریم و نمی توانیم واقعا با شما بازی کنیم، چیزی هم خارج از این نبود. نه فشاری در کار بوده و نه چیز دیگری.

*ولی شنیده می شود که کشورهای عربی هم پیمان شده اند که با ایران بازی نکنند. این شایعه جدی است؟

نه، اصلا اینطور نیست. ما با اغلب کشورهای عربی رابطه خوبی داریم. اصلا چنین چیزی نیست که آنها با هم متحد شده باشند و نخواهند با ما بازی کنند.

*کروش اعلام کرد از شما دو بازی دوستانه می خواهد، یکی در تهران و دیگری در ترکیه. با این شرایط ما حریفی خواهیم داشت در حد خودمان یا اینکه باید دوباره با تیم هایی مثل موریتانی و موزامبیک بازی کنیم؟

اتفاقا ما نهایت تلاش خود را کرده ایم. قصد داشتیم کره شمالی را به تهران بیاوریم که آنها اعلام کردند ما نمی توانیم در تاریخ مورد نظر شما بازی کنیم و برای اکتبر می توانیم به تهران بیاییم. برای اردوی عراق هم دنبال حریف هستیم و همچنان به مذاکراتمان ادامه می دهیم.

*قبول دارید اوضاع تیم ملی بحرانی است؟

بله، اوضاع واقعا بحرانی است. بالاخره روی هر تیمی که دست می گذاریم، با ما بازی نمی کند.

*ماجرای ممنوعیت گلرهای خارجی هم سر و صدای زیادی به راه انداخته. به نظر اغلب باشگاهها ناراضی هستند و اعتراض دارند. نمی خواهید کاری در این زمینه کنید؟

این تصمیمی است که آدم های قبلی سازمان لیگ گرفته اند. حالا بگذارید مسابقات تمام شود. یک هفته که بیشتر نمانده. بعد از آن اعضای هیات رئیسه و مجمع را جمع می کنیم تا نظرشان را در این باره بپرسیم. در واقع می خواهیم درباره گلر خارجی، قانون سقف قرارداد، ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر و سایر موارد و تغییرات بحث کنیم تا به جمع بندی برسیم و تصویب نهایی را انجام دهیم.

*شما واقعا نمی توانید به عنوان رئیس، موضوع منع گلر خارجی را وتو کنید؟

نه من نمی توانم. هر چی هیات رئیسه تصمیم بگیرد، همان می شود. متاسفانه چنین مسایلی قبلا تصویب شده بود که الان هوار شده روی سرما.

*شما این قانون را در لیگ یک هم گذاشته اید؟

نه، آن که فقط یک پیشنهاد بوده وگرنه نه قانون است و نه به کسی ابلاغ شده.

*ممکن است سقف قرارداد برداشته شود؟

در این زمینه هم قرار است نظرات تمام باشگاهها را بپرسیم. هر چی آنها گفتند. اگر خواستند این قانون را هم حذف می کنیم.

*کارلوس کروش گفته پوما هم اسپانسر پیراهن تیم ملی نشد. خبر درست است؟

بله، پوما از مدت ها قبل جلو آمده بود. ما در یک ماه گذشته تمام کارها را کردیم و گفتیم قرارداد را نهایی کنیم اما نمی دانیم چرا ناگهان آنها منصرف شدند. ظاهرا از دفتر مرکزی در آلمان پیغام هایی رسید که آن روز پنجشنبه انصراف خود را اعلام کردند. حالا مذاکراتمان را با سایر برندها انجام خواهیم داد.

*هنوز اسپانسری هم برای تیم ملی نگرفته اید….

داریم مذاکراتمان را انجام می دهیم. هنوز مبلغی مشخص نکرده ایم ولی به زودی نتیجه را خواهید فهمید.

*راستی قرار است با توگو بازی کنیم؟

من هم در روزنامه ها خواندم وگرنه هیچ پیشنهادی نبوده.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.