عمامه‌پیچ: رئیس جمهور به اوضاع آموزش هنر توجه کند

۰۷خردادماه،

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور آینده/

نقاش و مدرس هنر گفت: استادان هنر یکی یکی پیر شده و از گردونه آموزش حذف می‏‌شوند و متاسفانه استادان جوان رشته‏‌های تجسمی نیز هم‎‌سطح آنها نبوده و باسواد نیستند، از این‌رو توجه به این موضوع یکی از کارهایی است که تنها از رئیس جمهور برمی‌‏آید.

یعقوب عمامه پیچ‎، نقاش و مدرس هنر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ آنچه دولت آینده می‌تواند برای هنرهای تجسمی انجام دهد گفت: کارهای بسیاری می‎توان برای هنرمندان انجام داد، از در اختیار گذاشتن گالری گرفته تا بهبود شرایط اقتصادی هنرمندان؛ با این حال به نظر من انجام کارهای ریشه‌‏ای می‏‌تواند بسیار موثرتر باشد.

وی با انتقاد از برگزاری دوسالانه‏‌های هنری که از سوی وزارت ارشاد برگزار می‎شود اظهار کرد: متاسفانه دوسالانه‌‏ها صرفا برای جوانان برگزار می‏‌‎شود در حالیکه هنرمندان حرفه‏ای رشته‌های تجسمی جایی برای رقابت یا ارائه آثار خود به صورت عمومی ندارند. البته همه ما امکان برگزاری نمایشگاه را داریم اما در این فضاهاست که یک هنرمند می‌تواند تجارب تازه خود را معرفی کرده یا با هنرمندان هم سطح خود آثارش را به نمایش بگذارد درحالیکه به طور مثال شهرداری می‏‌تواند همه این جشنواره‎ها را برای هنرمندان جوان برگزار کند.

این مدرس هنر همچنین به بحث آموزش هنر و نقایصی که اکنون در آن وجود دارد نیز اشاره کرده و گفت: متاسفانه امروز آموزش به نوعی تجارت بدل شده است و دانشگاه‎ها از آن سطحی که پیشتر از آن برخوردار بودند، برخوردار نیستند.

عمامه‌پیچ افزود: استادان هنر یکی یکی پیر شده و از گردونه آموزش حذف می‏‌شوند و متاسفانه استادان جوان رشته‌‏های تجسمی نیز هم‎‌سطح آنها نبوده و باسواد نیستند و توجه به این موضوع یکی از کارهایی است که تنها از رئیس جمهور برمی‏‌آید و من امیدوارم رئیس جمهور آینده به آن اهمیت دهد.

وی همچنین به نابه‌سامانی در بحث اقتصاد هنر اشاره کرده و گفت: متاسفانه نگاه بازاری به هنر سبب شده است که تنها نوعی خاص از هنرمندان یا هده‏ای خاص امکان فروش اثار هنری خود را داشته باشند. به نظرم باید شوراهایی با نظارت نهادهای دولتی و با حضور هنرمندان موثر و صاحب سبک تشکیل شود تا معیارهای خرید و و فروش آثار هنری نیز تغییر کند.

انتهای پیام/

۶۵/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.