عمده‌ترین مشکلات دانشجویان خوابگاهی/یک سوم خوابگاه‌ها مرکز مشاوره دارند

۲۴اردیبهشت،

5-556.jpg

رییس مرکز مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عمده‌ترین مشکلات دانشجویان در مراجعه به مراکز مشاوره را تعاملات بین فرهنگی و سازگاری فرهنگی عنوان کرد و گفت: به عبارتی عدم سازگاری هم اتاقی‌ها با یکدیگر عمده‌ترین مشکلات دانشجویان خوابگاهی است.

دکتر یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات دانشجویان در مراجعه به مراکز مشاوره دانشگاهی، مسائل آموزشی و تحصیلی است، تصریح کرد: دانشجویان خوابگاهی علاوه بر این موضوع در بحث سازگاری با هم اتاقی‌ها نیز به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به ۲۵۰ مرکز مشاوره در خوابگاه‌های دانشجویی، تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر یک سوم خوابگاه‌های دانشجویی دارای مراکز مشاوره می باشند.

یعقوبی با تبریک هفته خوابگاه‌ها، اظهار امیدواری کرد که دانشجویان در سال‌های زندگی در خوابگاه بتوانند ضمن پرورش استقلال خود، بتوانند از این فرصت برای شناخت و آشنایی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زندگی خوابگاهی دارای ملزوماتی است که مهمترین پیش شرط آن شناخت و سازگاری دانشجویان با فرهنگ‌های مختلف است، تصریح کرد: در این مسیر دانشجویان باید علاوه بر اینکه با ویژگی‌های اقوام و قومیت‌های مختلف و نحوه زندگی بین فرهنگی آشنا شوند، روحیه سازگاری و تحمل در برابر ویژگی‌های اخلاقی مختلف را بالا ببرند.

رییس مرکز مشاوره وزارت علوم با تاکید بر توجه دانشجویان به بحث اوقات فراغت در فضای خوابگاهی، خاطرنشان کرد: بحث پرکردن سالم اوقات فراغت دانشجویان خوابگاهی یکی از عواملی است که می‌تواند در پیشگیری بسیاری از آسیب‌ها موثر واقع شود و همچنین دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی افزود: اگر بحث اوقات فراغت دانشجویی به طریق مناسب پر نشود، ممکن است این اوقات به شیوه‌هایی نامناسب پر شود که در این راستا باید به شیوه مناسب برنامه‌ریزی انجام شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها باید به گونه‌ای تدارک دیده شود که به افزایش عزت نفس دانشجویان کمک کند.

یعقوبی در خصوص برنامه‌های مرکز مشاوره وزارت علوم به مناسبت هفته خوابگاه‌ها، اظهار کرد: به همین مناسبت مرکز مشاوره علاوه بر برگزاری سلسله جلسه‌های پرسش و پاسخ با دانشجویان خوابگاهی شعار و پوسترهایی را به همین مناسبت ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.