عمران و آبادانی در منطقه ۱۶ تهران شتاب می گیرد

عمران و آبادانی در منطقه ۱۶ تهران شتاب می گیرد

جام جم آنلاین: امسال حدود یکصد میلیارد تومان در راستای عمران و آبادانی منطقه هزینه خواهد شد،با اختصاص این مبلغ عمران و آبادانی منطقه ۱۶ شتاب می‌گیرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ،شهردار منطقه با اعلام این مطلب افزود: حسب تدابیر مدیریت شهری تهران مبنی بر توسعه و رشد کالبدی شهر با نگاه و توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی ، امسال یکصدمیلیارد ریال به فعالیت ها  و توسعه زیرساختهای اجتماعی و فرهنگی منطقه تخصیص یافته است.

اندرزی گفت: ایجاد و توسعه زیر ساخت های فضاهای تفریحی ، شهربازی ، توسعه مرکز نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی ، توسعه وتجهیز فضاهای ورزشی ، تجهیز مساجد و اماکن مذهبی ، تجهیز مدارس ، توسعه و تجهیز سرای محلات و تجهیز فضاهای فرهنگی و هنری از جمله اقدامات خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۶ شبکه سازی در حوزه حمل و نقل عمومی و آموزش در راستای ارتقای سطح فرهنگ ترافیک را مهم دانست و تاکید کرد در سالجاری بیش ۱۲۰ میلیارد ریال در این امور هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد؛ احداث ایستگاههای وسایل حمل و نقل عمومی ، اجرای علائم ترافیکی ، نصب علائم راهنمایی و رانندگی ، نصب و نگهداری گاردریل ، چراغ های راهنمایی ، طراحی اصلاح هندسی معابر ، تعمیر و نگهداری بزرگراهها ، بهسازی معابر جهت معلولین و جانبازان و احداث پل عابر پیاده از جمله کارها خواهد بود.

مهندس فضل الله اندرزی بودجه حوزه فنی و عمرانی منطقه را هم حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد احداث و توسعه تقاطع غیر همسطح ضربعلی زاده ، احداث وتوسعه زیرگذر جوادیه ، روکش اساسی آسفالت ، مرمت نوارهای حفاری ، لکه گیری آسفالت ، احداث و تجهیز پیاده روها ، نهرسازی ، احداث سرویس های بهداشتی عمومی و … در برنامه های عمرانی منطقه است.

شهردار منطقه ۱۶ تهران اعتبار املاک منطقه را نیز ۲۶۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار داشت :این اعتبار در راستای تعریض حریم راه آهن ، خیابان شهید رجایی ، تملک املاک زیر۵۰ متر، تملک شهرک فهیم آباد و …. هزینه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه امسال ۲۳۰ میلیارد ریال هم در حوزه خدمات شهری و فضای سبز منطقه هزینه خواهیم کرد افزود :احداث و توسعه بوستانهای بازیافت و حیات وحش ، احداث و توسعه فضای سبز معابر شهری ، باز پیرایی و ترمیم بوستانها ، طراحی و اجرای شبکه آبرسانی ، رنگ آمیزی و پاکسازی نما ، تهیه و نصب تابلوهای تبلیغی و تزئینی ، ساماندهی میادین و معابر ، نورپردازی و زیباسازی ، توسعه و تجهیز تاسیسات جمع آوری و پردازش پسماند ، توسعه و تجهیز ایستگاه بازیافت ، لایروبی و نگهداری و بازسازی کانال و جمع آوری آبهای سطحی ، لایروبی و بازسازی قنوات و …. از جمله برنامه های کاری در این حوزه خواهد بود.

فضل الله اندرزی خاطرنشان کرد : منطقه ۱۶ حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که توجه به محله محوری و شهروند مداری در جهت ارتقاء سطح زندگی و کاهش فاصله شمال و جنوب همواره مورد تاکید بوده و امیدواریم امسال با همکاری و مشارکت شهروندان، شاهد رشد و شکوفایی محلات و کاهش مشکلات باشیم .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.