عمر ساختمان در ایران ۲۵ تا ۳۰ سال است

سخنگوی شهرداری تهران گفت : استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد و بی کیفیت در ساخت و سازها، موجب شده است عمر ساختمان های ایران ۲۵ تا ۳۰ سال باشد.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران ، محمد هادی ایازی افزود : عمر ساختمان ها در کشورهای توسعه یافته به علت رعایت دقیق مقررات ساخت و ساز و استفاده از مصالح استاندارد ، حدود ۱۰۰ سال است.
وی اضافه کرد : اگر سازندگان مقررات ساخت و ساز را رعایت نکنند و با هدف سود بیشتر از مصالح بی کیفیت و نامقاوم استفاده شود ، در موقع بحرانی همچون زلزله خسارات زیادی خواهیم دید.
سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان های مسئول باید بر ساخت و ساز ها نظارت دقیق تری داشته باشند ، افزود : سبک سازی ، مقاوم سازی و استفاده از مصالح و تجهیزات استاندارد ، سه عامل مهم در ساخت و ساز است که باید در دستور کار هر سازنده ای قرار گیرد.
وی گفت : ساخت و ساز در جمهوری اسلامی ایران از سابقه طولانی برخوردار است و مهندسان و معماران ایرانی ، بناها و ساختمان های باعظمتی احداث کرده اند که در دنیا کم سابقه
و هنوز هم این ساختمان ها پا برجاست.
ایازی گفت : در سال های اخیر روند تولید انبوه مسکن مناسب و روبه جلو بوده اما به موضوع کیفیت کمتر توجه شده است.
ایازی اظهار داشت : باید در ساخت و سازهای جدید ، شهرک سازی ها و شهر سازی ها و حتی ساخت و مقام سازی ساختمان های روستایی ؛ از مصالح استاندارد ، سبک و مقاوم استفاده شود تا مقاومت ساختمانها افزایش یابد و در برابر زلزله خسارات کمتر را شاهد باشیم .
وی اضافه کرد : شهرداری تهران در ساخت ساز شهر تهران و به ویژه بازسازی بافت های فرسوده همواره تلاش کرده است از فناوری های نوین ساخت و ساز و استانداردهای داخلی و بین المللی استفاده شود و ضمن نظارت دقیق بر ساخت و ساز ، از هرگونه ساخت و ساز غیر اصولی جلوگیری می کند.
سخنگوی شهرداری تهران در ادامه به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران اشاره کرد و گفت : فرصتی مناسب برای صنعت ساختمان سازی کشور محسوب میشود.
وی اضافه کرد : یکی از ویژگی برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان کنار هم قرار گرفتن تولید کننده و مصرف کننده است که می توند به تکمیل چرخه تولید و مصرف کالاها و صنایع مورد نیاز ساختمان کمک فراوانی کند.
ایازی گفت : تربیت مهندسان و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کمک بسیاری به صنعت ساخت و ساز کشور می کند و برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در این زمینه نقش مهمی دارد و می تواند به دانش مهندسان ساخت و ساز کشور، بیفزاید.
سخنگوی شهرداری تهران در پایان گفت : اتاق تعاون و تعاونی های مختلف مسکن ، نقش مهمی در توسعه ساخت و ساز اصولی و مهندسی دارند ، زیرا بیشتر ساخت و سازها ، به ویژ انبوه سازی کشور را تعاونی بر عهده دارند.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران ۲۵ تا ۲۸ شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
در این نمایشگاه هزار و ۱۰۰شرکت داخلی و بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی آخرین دستاوردها و توانمندی خود در زمینه های مختلف صنعت ساختمان را ارائه خواهند کرد.

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.