عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی تحریم ها را خنثی می کند

طرح تحریم گاز ایران توسط اروپا نشان دهنده این است که پروژه تحریم نفت خام با شکست مواجه شده و کشور ما بازارهای جدید را برای صادرات شناسایی کرده است.

نادر فریدونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: بحث تحریم و تشدید آن در نیمه های اخیر که با ترفندها و تدابیر سخت گیرانه آمریکا که پش سر قضیه اسرائیل که کشورهای اروپایی را همراهی کردند برحسب اینکه بتواند به بهانه انرژی هسته ای آخرین ضربه را به این نظام وارد کنند در این برهه زمانی تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و نیز نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی توطئه های آنها را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه ما باید خودمان را باور کنیم و اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی سازیم افزود: باید اقتصاد کشور را به سمت صادرات غیرنفتی از جمله کشاورزی، صنعت و تولید علم سوق دهیم.

نماینده مردم فیروزآباد در استان فارس اظهار داشت: تمام تلاش کشورهای بیگانه این است که اقتصاد کشور را از نظر اقتصادی فلج کنند، ما باید با راهکارها و تدابیری که داریم گاز و نفت را به کشورهای دیگر که راغب هستند بفروشیم، با توجه به فرارسیدن فصل سرما و نیاز شدید به انرژی ایجاب می کند که به سراغ ایران بیایند و در بحث تحریم کشورهای اروپایی شرکت نکنند.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه کشورهای اروپایی در بلندمدت متوجه خطای تحریم گاز ایران خواهند شد تاکید کرد: با این وجود کشورهای خریدار گاز ایران به دلیل نیاز صنایع خود به انرژی هیچگاه تن به خواسته تحریم های اروپایی نمی دهند.

وی گفت: در حال حاضر مهمترین بازارهای نفت و گاز ایران کشورهای خاورمیانه، هند، چین، ارمنستان، ترکمنستان، پاکستان، عراق، لبنان و برخی کشورهای عربی هستند.

فریدونی با تاکید بر اینکه هدف اصلی اتحادیه اروپا از تصویب طرح تحریم گاز ایران تحمیل یک شوک و جنگ روانی و تبلیغاتی علیه صنعت نفت و گاز کشور است افزود: با تزریق گاز به صنایع پتروشیمی و سرمایه گذاری در پالایشگاه ها علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و صادرات می توانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی اضافه کرد: صادرات محصولات با ارزش افزوده پتروشیمی به بازارهای جهانی منجر به ایجاد درآمد ارزی به مراتب از صادرات گاز تمام می شود و در حال حاضر پتروشیمی ایران به اکثر بازارهای جهانی صادر می شود و خریداران بسیاری دارد.

فریدونی در خصوص جایگاه نفت و گاز ایران در بازارهای جهانی گفت: جایگاه تولید نفت ایران تغییری نکرده همچنین از نظر میزان ذخایر گازی رتبه نخست را در منطقه داریم و مسئولان نفتی کشور با ا تخاذ تدابیر هوشمندانه توانسته اند تحریم کشورهای اروپایی را خنثی سازند و با تولید و صادرات به موقع جایگاه خود را حفظ کنند.

فریدونی در پایان تدبیر درست مدیران نظام دولت و مجلس در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، کنترل قیمت ارز، نظارت دقیق به بازار و برخورد لازم با متخلفان اقتصادی را از جمله راهکارهایی برای مقابله با تحریم ها برشمرد و گفت: باید با اتخاذ ترفندهای جدید و اصولی و شناسایی بازارهای هدف صادرات و تولید باکیفیت می توانیم تحریم ها را دور بزنیم./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.