عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن نهاوند آغاز شد

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۴:۵۵:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

گام دیگری در تکمیل راه آهن غرب کشور؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: گامی دیگر در تکمیل راه آهن غرب کشور برداشته و عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن نهاوند با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آغاز شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، نازدار افزود: این ایستگاه با ۱۶۸۵ متر مربع ساختمان اصلی و ۱۵۲ هزار متر مربع محوطه سازی مجهز به امکانات رفاهی و خدماتی است و تلاش شده است طراحی آن بر اساس معماری ایرانی-اسلامی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه این ایستگاه در مسیر راه آهن اراک-کرمانشاه قرار دارد، گفت: احداث این مسیر در کوتاه مدت موجب اتصال شهر نهاوند به شبکه ریلی کشور و در بلند مدت سبب اتصال به عتبات عالیات از طریق شهرهای نهاوند، تویسرکان و فیروزان خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن یادآور شد: راه آهن غرب کشور به طول ۳۳۰ کیلومتر و با اعتبار ۷ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد که تاکنون نیمی از اعتبار پیش بینی شده تامین شده است.
نازداربا بیان اینکه این پروژه غرب کشور را به مرکز و شرق متصل می کند، اضافه کرد: با اتصال مرکز و شرق کشور به راه آهن غرب و مرز خسروی، سفر به عتبات عالیات آسان تر شده و ایران از طریق بندر لازقیه سوریه به دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.
وی زمان تکمیل ۶۵ درصد از این پروژه را تا پایان دولت دهم اعلام کرد و گفت: راه آهن غرب کشور از مسیر کرمانشاه به سمت اسلام آباد غرب رفته و در ادامه از شهرستان سرپل ذهاب عبور می کند و به سمت مرز خسروی می رود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۶۰۹۱۷۲۰۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.