عملکرد آژانس انرژی اتمی، بی‌اعتمادی ایران در ادامه همکاری‌ها را رقم می‌زند

۲۷ آبان ،

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارش تفسیری اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مطابق با اهداف آمریکا و صهیونیست خواند و گفت: عملکرد آژانس بی‌اعتمادی ایران در ادامه همکاری‌ها را رقم می‌زند.

سید‌باقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار یافتن گزارش تفسیری اخیر یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته‌ای کشورمان گفت: قرار گرفتن نسخه‌ای از گزارش تفسیری محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دست خبرگزاری‌های آمریکایی و غربی پیش از ارائه گزارش تفسیری رسمی از سوی این سازمان نشان می‌دهد که میان آمریکا و آژانس پیش از صدور هرگونه گزارش تفسیریی هماهنگی وجود دارد.

وی در ادامه گزارش تفسیری اخیر آژانس را مطابق با اهداف آمریکا و صهیونیست‌ها در برنامه هسته‌ای ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش از این، همه تلاش خود را در مسیر رفع ابهامات آژانس در فعالیت‌های هسته‌ای خود به کار گرفته اما این آژانس بین‌المللی انرژی است که هیچ‌گاه گامی در جهت اعتماد‌سازی دولت و ملت ایران بر نمی‌دارد و هیچ حمایت و حرکتی در کمک به ایران به عنوان یک عضو خود برنداشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با بیان‌اینکه ایران بارها حسن‌ نیت خود را ثابت کرده است، تصریح کرد: بازدید بازرسان آژانس از سایت‌های هسته‌ای کشورمان نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد و در مورد عدم اجازه بازدید از سایت پارچین نیز عملکرد سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در درز اطلاعات امنیتی کشورمان و گزارش تفسیریات متناقض این آژانس بی‌اعتمادی ایران در همکاری با آژانس را رقم زده است.

حسینی در ادامه گزارش تفسیری مدیر کل آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی را مغرضانه خواند و گفت: طبق فتوای مقام معظم رهبری، تولید سلاح‌های کشتار جمعی از نظر شرعی حرام است و ایران بارها نشان داده  که بر این اصل پایبند است، چرا که اسلام دینی است که تاکید بر صلح و امنیت جهانی دارد. اما کشورهای غربی خواهان این می باشند که کماکان به عنوان یک حربه از این موضوع علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

وی در پایان در خصوص مذاکرات پیش‌روی ایران و آژانس در ماه آتی اظهار داشت: در این مذاکرات در مرحله اول باید عملکرد آژانس که مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی قرار است بررسی و پیگیری شود، لذا گام اول در ادامه همکاری‌های مثبت و سازنده باید اعتماد‌سازی از جانب آژانس باشد، چرا که ا یران بارها حسن‌نیت و همکاری‌های صادقانه خود را ثابت کرده است.

گفتنی است؛ گزارش تفسیریات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اصولا به صورت محرمانه منتشر می‌شوند، اما در مورد ایران همواره همزمان با انتشار یافتن و حتی  پیش از انتشار یافتن گزارش تفسیری آژانس درباره فعالیت هسته‌ای کشورمان نسخه‌ای از این گزارش تفسیری به دست خبرگزاری‌های غربی به ویژه رویترز و آسوشیتدپرس می‌افتد.

شب قبل نیز این خبرگزاری‌ها فضاسازی برنامه هسته‌ای ایران را آغاز و مطالبی را بیان کردند که عینا در گزارش تفسیری آژانس به آن اشاره شده بود.

انتهای پیام/س۲
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.