عملکرد اونس جهانی طلا در۷ روز قبل

۱۳م اسفند ،

بینا- قیمت جهانی طلا هفته قبل تحت تاثیر خبرها اقتصادی اروپا و آمریکا قرار گرفت و برای سومین هفته متوالی با کاهش مواجه شد.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا /گلد اینوستینگ نیوز، عملکرد قیمتی اونس جهانی طلا از روز دوشنبه آغاز شد. امیدواریها به ادامه اعمال سیاستهای انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا ، کاهش ارزش دلار و چشم اندازها به خبرها بد از انتخابات ایتالیا سبب رشد ۲۵ دلاری قیمت جهانی طلا شد و بهای این فلز زرد را به مرز ۱۶۰۰دلار رساند.
بر اساس این گزارش، پس از آن نوبت به اقدامات برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا در خصوص ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی رسید. اقدامی که از سال ۲۰۰۸میلادی توسط این بانک برای تقویت اقتصاد بنیانگذاری شد. به دنبال اتخاذ سیاستهای انبساطی پولی آمریکا بهای جهانی طلا در پی پیامدهای تورمی دو برابر شده است.
این گزارش می افزاید، روز سه شنبه رئیس بانک مرکزی آمریکا نگرانیهای سرمایه گذاران را در خصوص پایان مدت اجرای طرح محرکه اقتصادی کاهش داد و اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصاد سود خرید دارایی ها بسیار بدیهی است و اتخاذ سیاستهای انبساطی پولی با هدف رسیدن نرخ تورم به ۲ درصد تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت. اظهارات برنانکه در این روز منجر به رشد ۳۰ دلاری بهای جهانی طلا و رسیدن آن به سطح ۱۶۲۰ دلار شد.
اما این افزایش قیمت بسیار طول نکشید. انتشار یافتن خبرهای مثبت اقتصادی از آمریکا در روز چهارشنبه سبب افزایش فروش طلا شد و بهای این فلز زرد را با کاهش ۲۵ دلاری به دامنه ۱۵۹۵دلار رساند.
روز پنج شنبه در حالی که قیمت دلار در بالاترین سطح خود طی شش ماه اخیر نوسان داشت بهای جهانی طلا ثابت ماند.
هفته قبل قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه آوریل با کاهش ۱۷ دلار و ۱۰ سنتی در سطح ۱۵۷۸ دلار و ۶۰ سنت داد و ستد شد. بهای جهانی طلا هفته قبل را با افت ۱۷ دلار و ۲۰ سنتی در سطح ۱۵۷۷ دلار و ۸۰ سنت به پایان رساند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.