عملکرد سه ماهه مخابرات از زیان ۱۷ ریالی به ازای هر سهام خبر میدهد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ شرکت مخابرات برای دوره سه ماهه انتشار یافت.
 
 
بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت مخابرات ایران پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ مبلغ ۴۶۵ ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام شد اما شرکت در سه ماهه امسال برای هر سهم ۱۷ ریال زیان محقق کرد.
 
به این ترتیب شرکت پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی را در اسفند ۹۱ و اردیبهشت ۹۲ و مطابق اطلاعیه اخیر مبلغ ۴۶۵ ریال اعلام کرده است که در سه ماهه امسال به این پیش بینی نرسیده و ۱۷ ریال زیان محقق کرده است.
 
همچنین شرکت مخابرات پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی گروه (پس از کسر سهم اقلیت) برای سال مالی را در اسفند ۹۱ و اردیبهشت و مطابق اطلاعیه اخیر مبلغ ۴۶۴ ریال اعلام کرده است.
 
در مفروضات پیش‌بینی درآمد هر سهم اخیر، سود نقدی هر سهم شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) برای سال مالی مبلغ ۹ هزار و ۶۷۸ ریال پیش بینی شده است که مبلغ فوق با سیاست تقسیم سود اعلامی توسط شرکت ارتباطات سیار ایران (مبلغ ۸۷۳۶ ریال به ازای هر سهم) مطابقت ندارد.
 
همچنین در شش ماهه دوم سال تاکنون شرکت مخابرات ایران اقدام به فروش سهام شرکت ارتباطات سیار ایران کرده است. لذا درصد مالکیت شرکت مخابرات ایران از سهام شرکت ارتباطات سیار ایران ۹۰٫۰۶ درصد است که با درصد مزبور در پرتفوی شرکت (معادل ۹۰٫۱۷ درصد) مطابقت ندارد.
 
علاوه بر این سود نقدی هر سهم شرکت ارتباطات سیار برای سال مالی مبلغ ۸۸۲۲ ریال درج شده است. این در حالی است که سود نقدی هر سهم مصوب مجمع عمومی عادی سال شرکت مزبور مبلغ ۹۰۲۰ ریال بوده است. همچنین سود هر سهم سال مالی شرکت‌های مخابرات استانی مطابق با صورت‌های مالی حسابرسی شده سال شرکت‌های مزبور اصلاح نشده است.
 
در مفروضات پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی شرکت اعلام کرده است که درآمد خط تلفن ثابت با احتساب مبلغ ۴۷۹ر۹۵۳ر۲ میلیون ریال افزایش درآمد آبونمان پیش بینی شده که پس از تصویب شورای رقابت و ابلاغ آن با توجه به تاریخ اجرای مصوبه، رقم نهایی افزایش درآمد متعاقبا اعلام می گردد.
 
همچنین مطابق مفروضات پیش بینی سود هر سهم سال مالی شرکت اعلام کرده است که هزینه های حقوق و دستمزد با توجه به استخدام پرسنل در سال مالی مزبور و همچنین با احتساب ۲۰ درصد افزایش حقوق نسبت به سال پیش بینی شده است.
 
شرکت مخابرات سود نقدی هر سهم پیشنهادی به مجمع عمومی عادی سال مالی را معادل ۹۰ درصد سود هر سهم شرکت اعلام کرده است.
 
این در حالی است که سود نقدی هر سهم پیش بینی شده برای سال مالی که در اطلاعیه شرکت مبلغ ۳۷۸ ریال درج شده است، معادل ۹۰ درصد سود هر سهم با فرض افزایش سرمایه شرکت است که افزایش سرمایه شرکت منوط به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب آن توسط مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.