عملکرد نرم افزار سنجش سرعت اینترنت تقلبی است

۱۸م دیماه ، مهر- یک اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت با انتقاد از نحوه عملکرد نرم افزار سنجش سرعت اینترنت مرکز توسعه مدیریت اینترنت کشور گفت: اگرچه این نرم افزار امکان تست سرعت واقعی به مشترکان را میسر می کند اما در واقعیت این تست سرعت با تقلب هایی همراه است.

احمد نخجوانی – مدیرعامل گروه شرکت های شاتل ر، با اشاره به آمارهایی که برای معرفی برترین شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت از سوی مرکز متما – مرکز توسعه مدیریت اینترنت- به صورت ماهیانه اعلام می‌شود، اظهار داشت: متما امکانی را برای کاربران فراهم کرده که آنها می توانند با دانلود نرم افزار سنجش سرعت اینترنت، سرویس اینترنتی مورد استفاده شان را تست کنند و اینترنت خود را به لحاظ متوسط سرعت و کیفیت دریافت و ارسال، بسنجند اما در واقعیت این تست سرعت با تقلب هایی همراه است.

وی با اشاره به اینکه در این ارزیابی، سرویس دهندگانی که دارای تعداد تست کمتر از ۱۰ از سوی کاربران خود باشند حذف می شوند و این سرویس دهندگان باید با تشویق کاربران خود به انجام تست، در این رده بندی قرار گیرند، اضافه کرد: براین اساس از طریق این نرم افزار تقلب هایی به راحتی قابل انجام است.

نخجوانی ادامه داد: تقلب از طریق نرم افزار سنجش سرعت به هیچ عنوان کار پیچیده ای نیست، چرا که خود سرویس دهندگان با استفاده از IPهای متنوع می توانند وارد پایگاه اینترنتی شوند و با امکانی که از کیفیت بالاتری برخوردار است، این تست را به کرات انجام دهند.

مدیرعامل شاتل گفت: در واقع از اساس منطق این قضیه مشکل دارد و بهترین قضاوت کننده دربارهٔ کیفیت سرویس، سهمی است که این شرکت ها در بازار مشترکان، به خود اختصاص داده اند و اگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سهم بازار، تعداد مشترکان تازه و حتی نسبت شکایات به کل کاربران را اعلام کند این تفاوتها کاملا احساس می‌شود.

وی با ارائه راهکاری در این باره خاطرنشان کرد: بهتر آن است که متولیان مرکز توسعه مدیریت اینترنت، خود از سرویس دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت به طور نامحسوس سرویس دریافت کرده و با این حساب کیفیت سرویسهایی که در اختیار کاربران قرار می گیرد را بسنجند تا قضاوت ها در این زمینه عادلانه تر صورت گیرد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.