عملیات انحراف آب سد و نیروگاه “چم شیر” گچساران آغاز شد

۱۹اردیبهشت،

عملیات انحراف آب سد و نیروگاه “چم شیر” گچساران ظهر پنجشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور وزیر نیرو و مسوولان استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کهگیلویه و بویراحمد مجید نامجو ، وزیر نیرو در حاشیه آیین افتتاح تونل انحرافی سد چم شیر در گچساران گفت: این سد نقش مهمی در توسعه استانهای کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر دارد.

وی اظهار کرد: مخزن این سد ۴۰هزار هکتار از اراضی استان بوشهر و ۱۱۰هزار هکتار از اراضی خوزستان را آبیاری می کند.

نامجو بیان کرد: نیروگاه برق ۴۴۰گیگابایتی و فراهم شدن بستر برای آبزی پروری و توسعه گردشگری نیز از مزایای این سد برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وزیر نیرو روش اجرای این سد را بتنی (RCC )عنوان و ابراز کرد: سد چم شیر اولین سد در کشور است که با این روش با همکاری سرمایه گذار چینی ساخته می گردد.

نامجو تصریح کرد: کمبود اعتبار یکی از مشکلات احداث سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد است که وزارت نیرو در تلاش است برای پیشبرد این سد و سایر سدهای در دست احداث کشور که با مشکل بودجه مواجه می باشند، از فاینانس خارجی و کمک بانکهای جهانی استفاده کند.

وی با بیان این مطلب که کهگیلویه و بویراحمد مشکل کمبود آب ندارد، ادامه داد: استفاده ناصحیح از منابع آبی یکی از مهمترین مشکلات بخش آب در این استان است که با بهینه سازی روشهای استفاده از آب درکشاورزی می توان این مشکل را برطرف کرد.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کارگروه کشاورزی در سفر چهارم هیئت دولت و اخذ تصمیماتی برای توسعه کشاورزی بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.