عملیات بالگردهای امداد هوایی اورژانس برای انتقال مصدومان به بیمارستان

‘غلامرضا معصومی ‘ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در این مدت ۳۶ ماموریت صورت گرفت که مصدومان حوادث تیرماه ضمن دریافت مراقبت های تخصصی پزشکی از سوی تکنسین های اوراژانس پیش بیمارستانی، به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد ناوگان امداد هوایی اورژانس پیش ‌بیمارستانی از سال ۱۳۷۹ راه اندازی شده است و اکنون هفت پایگاه‌ امداد هوایی به حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح رانندگی و ترافیکی در سراسر کشور امدادرسانی می کند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم اکنون این پایگاه‌های امداد هوایی در شهرستان های شیراز، اصفهان، تهران، شاهرود، زاهدان، ساری و مشهد مستقر هستند و در صورت درخواست حادثه دیده با قید فوریت های درمانی به کمک آنان خواهند شتافت.

وی اضافه کرد: انتقال سریع بیمار یا مصدوم، صعود و فرود عمودی بالگردها، امکان نشست و برخاست در سطوح ناهموار و به کارگیری پرسنل فوریت های پزشکی متخصص در این واحد امدادی از مزایای امداد هوایی اورژانس ۱۱۵ است.

معصومی اظهار داشت: با توجه به وسعت کشور و نیاز به امداد هوایی، در سال ۱۳۷۹ امداد هوایی در استان تهران ( مرکز اورژانس تهران) راه‌اندازی شد که این واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ از یک فروند بالگرد و دو نفر متخصص فوریت های پزشکی تشکیل شده است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به شرایط موجود، افزایش حوادث ترافیکی و الزام پوشش اورژانس در تمامی جاده های اصلی به طول ۳۳ هزار کیلومتر و ۱۷۰ هزار کیلومتر جاده فرعی و روستایی کشور، نیاز به افزایش تعداد پایگاه های امداد هوایی اورژانس و ناوگان هوایی به جد احساس می شود و این امر مستلزم افزایش اعتبار و همکاری های بین بخشی است.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۹۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.