عملیات قاچاق شاهین‌های کمیاب در روسیه خنثی شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

Falcon.jpg

مقامات گمرک روسیه در بازرسی‌های اخیر خود موفق شدند عملیات قاچاق ۲۰ بهله شاهین کمیاب را در این کشور خنثی نمایند.

به گزارش تفسیری سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقامات گمرک روسیه می‌گویند: ارزش این محموله قاچاق در خارج از روسیه حدود ۱۲۷ هزار دلار برآورد شده است.

ماموران دپارتمان گمرک سیبری در این باره اعلام نمودند: تابستان امسال دو مرد، یکی اهل امارات متحده عربی و دیگری اهل بنگلادش ۲۹ بهله شاهین را به روسیه آوردند و اظهار داشتند که به سبب هوای داغ تابستان در امارات، قصد دارند این پرنده‌ها را در شرایط آب و هوایی بهتری نگهداری نمایند و با خنک شدن هوا دوباره آنها را به امارات باز خواهند گرداند.

ماموران حفاظت از حیات وحش روسیه ابتدا این پرنده‌ها را که در نزدیکی یکی از شهرهای سیبری موسوم به «چرنوگورسک» نگهداری می‌شدند، آزمایش نمودند. دو ماه بعد و در بررسی‌های مرحله دوم، این ماموران متوجه شدند که حلقه تشخیص هویت پرنده‌ها شامل اطلاعات مربوط به سن، جنسیت و حتی اطلاعات گونه چند بهله از این شاهین‌ها تغییر نموده است.

مسئولان این دپارتمان می‌گویند: بازرسی‌های ما آشکار ساخت که بعضی از پرنده‌های پیر با چندین شاهین جوان تر که توسط شکارچیان روسی صید شده بودند، جا به جا شده‌اند.

به گزارش تفسیری ریانووستی، این دو مرد در صورتی که گناهکار شناخته شوند به اتمام تلاش برای قاچاق حیوانات کمیاب به هفت سال حبس محکوم می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.