عملیات ۶ ساعته برای نجات زن کایت سوار

به گزارش خبرگزاری مهر، این حادثه در ساعت ۲۰ شب گذشته توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که بلافاصله گرو های امداد و نجات ۳ و ۱۶ سازمان آتش نشانی تهران به محل حادثه در ارتفاعات منطقه جنت آباد اعزام شدند.

مهدی داوری معاون عملیات منطقه ۴ سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته و بر حسن اجرای عملیات نجات نظارت داشت در این باره گفت: دوگروه امداد و نجات با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان به محل حادثه اعزام شدند که به رغم کوهستانی بودن محل حادثه و دشوار بودن مسیر آن نیروها به موقع خود را به محل رسانده و عملیات نجات را شرو کردند.

وی مشخصات فرد حادثه دیده را زنی حدودا ۳۰ ساله ذکر کرد وافزود: این شخص ظاهرا با استفاده از کایت از بالای کوه به پرواز درامده بود که به علت تاریکی هوا و نیز نداشتن مهارت کافی به طور ناگهانی با سیم های برق فشار قوی برخورد کرده و در ارتفاع حدودا ۶۰ متری گرفتار شد.

معاون عملیات منطقه ۴ آتش نشانی با اشاره به حساسیت حادثه، دشواری شرائط محیطی و ارتفاع زیاد محل حادثه، تصریح کرد: دراین گونه حوادث با توجه به ارتفاع زیاد باید موازین ایمنی با دقت بسیار رعایت شود چراکه با کوچک ترین خطا ممکن است حادثه به فاجعه تبدیل شده و جان شهروند گرفتار به خطر افتد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دراین حادثه نجاتگران با تلاش بسیار زیاد موفق شدند زن کایت سوار را نجات دهند.

علی عبدل آبادی فرمانده نجات ۳ آتش نشانی تهران نیز در مورد چگونگی عملیات نجات در این حادثه اظهار داشت:چون محل حادثه در ارتفاعات بود به این خاطر ما برای رسیدن به محل با برداشتن تجهیزات لازم به صورت پیاده به بالای کوه صعود کردیم.

وی اضافه کرد: در محل مشاهده شد که طناب های کایت در بالاترین سیم های برق فشار قوی گیر کرده و شخصی در قسمت پایین چتر کایت آویزان شده است.

عبدل آبادی گفت: پس از قطع کامل جریان برق در سیم های فشار قوی، بلافاصله عملیات نجات را آغاز کردیم و با زدن کارگاه های مناسب در ارتفاع توانستیم خودرا به فرد حادثه رسانده و وی را بدون وارد امدن کوچک ترین آسیبی با استفاده از طناب به پایین و سطح زمین هدایت کنیم.

وی وزش شدید باد را یکی از مشکلات عملیات دانست و افزود: وزش شدید باد باعث شد که عملیات به کندی انجام شود که خوشبختانه با رفع شدن آن عملیات نجات را به خوبی انجام دادیم.

فرمانده نجاتگران آتش نشانی از مسئولین خواست که با توجه به بروز چندین حادثه از این دست، نسبت به ممنوع کردن پرواز در این منطقه اقام عاجل کنند.

اصغرعبادی از فرماندهان نجات سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این که این هفتمین حادثه ای است که طی سال های اخیر در این منطقه اتفاق افتاده است، گفت: البته این بار شاهد دشوارترین آن هم هستیم چون که اغلب این نوع حوادث فرد کایت سوار در حالی که بر روی صندلی وسیله پرواز خود نشسته بود در بالای دکل گرفتار می شد.

وی افزود: در این حادثه شخص حادثه دیده به صورت برعکس و سرو ته در انتهای چتر کایت و در بدترین شرائط ممکنه گرفتار شده بود که این وضع برای ما خیلی مشکل ایجاد کرده بود.

عبادی هم چنین تصریح کرد: به رغم خطرات بسیار زیاد در این حادثه الحود اله نجاتگران به خوبی کار خود را انجام داده و سرانجام توانستند شخص را سالم نجات دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.