عنان با سفیر ایران درباره حل بحران سوریه رایزنی کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، در این دیدار که سه شنبه شب در محل اقامت عنان در دمشق انجام شد، آخرین پیشرفت های انجام شده در باره طرح فرستاده سازمان ملل و تاثیرات آن مورد تبادل نظر قرار گرفت.

تهدیدات و فرصت هایی که متوجه اجرای طرح شش بندی فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه است و همچنین تلاش برخی طرف ها برای ناکام کردن این طرح از دیگر محورهای این گفت و گو و رایزنی بود.

شیبانی در این دیدار با تاکید بر این که سیاست جمهوری اسلامی ایران با برخی ملاحظات همراهی با طرح عنان است، خاطر نشان کرد که از زمان آغاز اجرای طرح حل بحران اقدامات خشونت آمیز در سوریه افزایش یافته است.

طرح شش بندی عنان شامل عقب‌ نشینی نیروها و ادوات سنگین نظامی از مراکز شهرها و برقراری آتش بس، مذاکرات سیاسی، ارسال کمک‌ های بشردوستانه، آزادی زندانیان، آزادی عمل گروه ها و اجازه فعالیت رسانه ‌های مختلف در داخل سوریه است.

سفیر ایران در سوریه در ادامه با مطرح کردن موضوع ایرانیان ربوده شده در سوریه از سوی گروه های مسلح ، خواستار اعمال فشار وی به طرف های دخیل برای آزادی هر چه سریع تر آنها شد.

شیبانی ضمن ارائه اطلاعات جدیدی به عنان درباره سه راننده ایرانی که اخیرا در شمال سوریه به دست گروه های مسلح ربوده شده اند، بر ضرورت تلاش های منطقه ای و بین المللی برای آزادی همه ایرانیان ربوده شده در سوریه تاکید کرد.

اواخر سال گذشته ۲۹ ایرانی شامل ۲۲ زایر و هفت مهندس شاغل در نیروگاه جندر در سوریه ربوده شده بودند که از این عده ۲۴ نفر تاکنون در چند مرحله آزاد شدند و ۵ مهندس ایرانی همچنان باقی مانده اند.

هفته قبل نیز سه راننده کامیون ایرانی در شمال سوریه از سوی افراد مسلح ربوده شدند و اکنون آمار ایرانیان ربوده شده در سوریه به ۸ نفر می رسد.

فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه برای یک دیدار دو روزه روز گذشته (دوشنبه) وارد سوریه شد و امروز با بشار اسد رییس جمهوری و شب گذشته با ‘ولید المعلم’ وزیر خارجه و مهاجرین این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۳۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.