عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۱ خرداد

۳۱اردیبهشت،

امروز (۲۲ می، ۱ خرداد) تمجید از فیلم ˝زیبایی بزرگ˝ پس از نمایش در فستیوال کن، اهداء جایزه‌ طنز مارک تواین ۲۰۲۲ به کمدین سرشناس آمریکایی و فروش نسخه‌ کمیاب ˝هری پاتر و سنگ جادو˝ در حراج ساتبی، جالب توجه‌ترین عناوینی می باشند که از میان مطالب و خبرها روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی می‌توان به آنها اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، روزنامه بریتانیایی گاردین در مطلبی با عنوان “بازگشت باشکوه پائولو سورنتینو”، به بررسی فیلم “زیبایی بزرگ” تازهترین ساخته سینمایی پائولو سورنتینو، سینماگر شناخته شده ایتالیایی پرداخته است.

نویسنده این مطلب “زیبایی بزرگ” را تحسین برانگیز دانسته و تشویق طولانی مدت تماشاگران پس از اتمام فیلم در فستیوال کن را کاملا به حق دانسته و نوشته: پائولو سورنتینو در قالبی کاملا متفاوت با یک فیلم پر زرق و برق و سرشار از درس‌های شیرین به سبک آنتونیونی و فلینی به کن آمده و ظاهرا قصد دارد با دست پر از این شهر ساحلی به خانه برگردد.

اسکرین‌دیلی هم در مطلبی با مجلل و چشمگیر دانستن فیلم “زیبایی بزرگ” که هم پوچی زندگی را نقد می‌کند و هم از آن لذت می‌برد، گفته‌های سورنتینو پس از فیلم را منتشر کرده که دربارهٔ تازهترین اثر خود گفته: “این فیلم می‌کوشد فقری را به تصویر بکشد که مادی نیست. در همان حال سعی نکردیم با نشان دادن آنچه هست و مظهر کشورمان است، قضاوت منفی داشته باشیم.”

پائولو سورنتینو سال ۲۰۰۸ میلادی برای فیلم “ستاره” دربارهٔ جولیو آندروتی اول‌وزیر پیشین ایتالیا جایزه هیئت داوران فستیوال کن را دریافت کرد و دو سال پیش هم فیلم “این جا باید باشد” با بازی شان پن را در بخش مسابقه اصلی داشت.

فیلم “زیبایی بزرگ” داستان نویسنده‌ای است که در دوران میانسالی، حسرت شور و شوق دوران جوانی را که از دست رفته است می‌خورد.

یکی از تیترهای برجسته واشنگتن‌پست اهداء جایزه‌ طنز مارک تواین ۲۰۲۲ به کارول برنت بود. به نوشته این روزنامه، کارول برنت، کمدین سرشناس، مجری برنامه معروف “اجرای کرول برنت”، دارنده ۲۵ جایزه اِمی و مولف‌ کتاب‌های پرفروشی همچون؛ “یک‌بار دیگر”، “این بار با هم” و “من و کری”، طی مراسمی که از سوی مرکز کندی برگزار شد، شانزدهمین معتبر جایزه‌ طنز مارک تواین ۲۰۲۲ را دریافت کرد.

“تینافی”، “بیل‌ کاسبی”، “استیو مارتین”، “جورج کارلین”، “ویل‌ فرل”، “کارل رینر” و “باب نیوهارت” از جمله هنرمندانی می باشند که پیش از این موفق به دریافت جایزه طنز مارک تواین شدند.

فروش نسخه‌ کمیاب “هری پاتر و سنگ جادو” در حراج ساتبی مطلبی بود که اکسپرس به آن پرداخته و نوشته: اولین نسخه‌ “هری پاتر و سنگ جادو” حاوی حاشیه‌نویسی‌ها و طراحی‌های رولینگ به قیمت ۱۵۰ هزار پوند در حراجی ساتبی لندن فروخته شد.

حراج ساتبی این کتاب را در کنار اولین نسخه‌های آثار معروف دیگر نویسندگان حراج کرده و در پایان این آثار را به قیمت ۴۴۰ هزار پوند فرو خته است. قرار است درآمد حاصل از این حراج صرف امور خیریه برای کمک به انجمن قلم نویسندگان انگلیسی بشود.

کپی از کتاب پرفروش “ماتیلدا” نوشته رولد دال، کتاب “مترولند” نوشته جولین بارنز، “خواننده‌ غیرمعمولی” نوشته آلن بنت، “مرگ طبیعت‌گرا” نوشته سیموس هینی و رمان “باقی مانده روز” اثر کوزو ایشی‌گورو از دیگر آثار مهم این حراجی بودند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.