عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۴ خرداد

۰۲خردادماه،

امروز (۲۵ می، ۴ خرداد) در حالیکه تنها یک روز به اعلام برنده نخل طلای فستیوال فیلم کن بیشتر نمانده انعکاس خبرها مربوط به این فستیوال معتبر سینمایی و معرفی برندگان بخش‌های مختلف این فستیوال در کنار خبرهای مانند؛ عبور ˝گتسبی بزرگ˝ از مرز صد میلیون دلار در سینماهای آمریکا و کانادا، اهداء جایزه بین‌المللی همزیستی به نویسنده برنده نوبل ادبیات، فروش آنلاین نسخه دستنویس رمان ˝گتسبی بزرگ˝ با دست‌خط فیتزجرالد و انصراف تام کروز از همکاری با تازهترین پروژه کمپانی برادران وارنر، از جمله خبرها و مطالب قابل توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، همانند روزهای قبل خبرها و اتفاقهای مربوط به فستیوال فیلم کن فرانسه یکی از اصلی‌ترین خبرهای اکثر رسانه‌های بین‌المللی بود و با توجه به اینکه این فستیوال به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، انعکاس خبر مربوط به برندگان بخش‌های مختلف این فستیوال نیز در بسیاری از رسانه‌ها تیترهای اصلی را به خود اختصاص دادند. فرانس‌پرس، لس‌آنجلس تایمز، هالیوودریپورتر، ددلاین‌نیوز، ورایتی، هالیوودنیوز و ایندی‌وایر از جمله رسانه‌هایی بودند که بیشترین خبرها مربوط به فستیوال کن را پوشش دادند.

از جمله خبرهای فستیوال کن که در این رسانه‌ها منعکس شده؛ دریافت جایزه اول فیلم‌های کوتاه سینه‌فونداسیون فستیوال فیلم کن به ارزش ۱۵هزار یورو به فیلم ˝سوزن˝ ساخته آناهیتا قزوینی‌زاده، فیلمساز ایرانی‌تبار، انتخاب فیلم “من، خودم و مامان” ساخته ژیلن گالین از فرانسه به عنوان برنده چهل‌وپنجمین جایزه بهترین فیلم بخش “دو هفته کارگردانان”، اهداء جایزه بهترین فیلم اروپایی بخش “دو هفته کارگردان” فستیوال کن به فیلم “غول خودخواه” ساخته کلیو بارنارد از انگستان، هنرنمایی بدل خواننده مشهور کره‌جنوبی (PSY) در فستیوال فیلم کن و قرار گرفتن فیلم “گذشته” اصغر فرهادی در رتبه اول یک نظرسنجی سینمایی در فاصله یک روز مانده به اعلام نام برنده نخل طلا، برجسته‌ترین خبرها مربوط به فستیوال فیلم کن بودند.

“گتسبی بزرگ” از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت، عنوان یکی از خبرهای اسکرین‌دیلی بود. در ادامه این مطلب به نقل از کمپانی برادران وارنر آمده: میزان فروش فیلم “گتسبی بزرگ” ساخته باز لورمان با بازی لئوناردو دی‌کاپریو در دومین هفته اکران خود در سینماهای آمریکای شمالی و کانادا از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت.

پس از نمایش فیلم “گتسبی بزرگ” در مراسم افتتاحیه شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن و استقبال قابل قبول منتقدان از این درام سینمایی، مسئولان کمپانی برادران وارنر امیدوار می باشند که با آغاز اکران این فیلم در سینماهای کشورهای اروپایی و آسیا این فیلم بتواند مرز ۵۰۰ میلیون دلار را نیز پشت سر بگذارد.

واشنگتن پست هم در خبری با انتشار یافتن عکسی از ماریو بارگاس یوسا، نویسنده اهل پرو و دارنده نوبل ادبیات، از اهداء چهاردهمین جایزه بین‌المللی همزیستی شهر خودمختار سبته در اسپانیا به این نویسنده، به پاس تعهد به اصول و پرداختن به مسئله مهاجرت خبر داد. به نوشته این روزنامه این جایزه شامل ۳۰هزار یورو پول نقد و یک مجسمه از ساخته‌های النا لاورون می‌شود.

خبر انتشار یافتن آنلاین نسخه‌ دستنویس رمان “گتسبی بزرگ” شاهکار ادبی اسکات فیتزجرالد به صورت آنلاین توسط دانشگاه پرینستون، یکی از تیترهای نیویورک پست بود.

در دستنوشته‌های فیتزجرالد روند پیشرفت داستان “گتسبی بزرگ”، اصلاحات و یادداشت‌های این نویسنده‌ برجسته به چشم می‌خورد و تاکنون بیش از ۶۰۰ صفحه دیجیتالی در حال حاضر در اختیار دوستداران فیتزجرالد قرار دارد.

نویسنده‌ “گتسبی بزرگ” حدود چهار سال در دانشگاه پرینستون تحصیل کرد، اما برای پیوستن به ارتش آمریکا در سال ۱۹۱۷ میلادی مجبور به ترک آن شد. دختر فیتزجرالد در سال ۱۹۵۰ میلادی دستنوشته‌های پدرش را به این دانشگاه هدیه کرد.

اسکرین رنت نیز انصراف تام کروز از همکاری با پروژه سینمایی ˝مردی از U.N.C.LE˝، تازهترین پروژه کمپانی وارنر برادرز را انعکاس داد.

در این مطلب آمده: تام کروز تمرکز بر پروژه “ماموریت غیرممکن۵” را که قرار است برای اکران در سال ۲۰۲۴ میلادی آماده اکمران شود، سبب اصلی کناره‌گیری‌اش از بازی در این فیلم عنوان کرده است. ظاهرا پس از اعلام خبر انصراف تام کروز از بازی در این پروژه، کمپانی وارنر برادرز در بیانیه‌ای اعلام کرده که به زودی بازیگر جایگزین تام کروز انتخاب و معرفی می‌شود، از آغاز فیلمبرداری این پروژه تا پایان سال‌جاری میلادی خبر داد.

پیش از این قرار بود استیون سودربرگ و جورج کلونی به عنوان کارگردان و بازیگر اصلی با پروژه سینمایی “مردی از U.N.C.LE” همکاری کنند، کمپانی وارنر برادرز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی، کارگردانی این پروژه را به گای ریچی سپرد.

داستان فیلم “مردی از U.N.C.LE” بر اساس سریالی به همین نام در دهه ۶۰ میلادی ساخته می‌شود و داستان آن دربارهٔ دو مامور یک تشکیلاتی سری با نام U.N.C.L.E که وظیفه اعمال قانون توسط سازمان ملل متحد را برعهده دارد است. هوش بالای این دو مامور در انجام عملیات‌ها و استفاده از پیشرفته‌ترین وسایل و سلاح‌های نظامی از جمله ویژگی‌های جالب توجه این دو مامور مخفی بود که در دهه ۶۰ مخاطبان بسیاری را پای شبکه‌های تلویزیونی می‌نشاند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.