عوارض جانبی شیمی درمانی را درمان کنید

۲۴م دیماه ،

براساس تحقیقات عوارض جانبی شیمی درمانی بر طول درمان و کیفیت درمان تاثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA بخش سلامت، عوارض جانبی شیمی درمانی ممکن است بر نتیجه درمان تاثیر بگذارد براساس این گزارش تهوع و استفراغ ناشی از درمان سرطان مانند شیمی درمانی هنوز رتبه بندی نشده است.

در واقع استفاده از دستور العمل ها در کنترل این عوامل و علائم به طور متوسط تنها ۲۹ درصد از موارد رخ می دهد و در ۵۵ درصد تهوع و استفراغ حاد و در ۴۶ درصد استفراغ گزارش شده است.

نتیجه مطالعه و ارزیابی بر روی ۱۲۸ بیمار که پس از شیمی درمانی دچار این علایم مخصوصاً استفراغ شده اند حاکی از نوعی مسمومیت است .

موسسه ملی سرطان می گوید، این مطالعه همچنین نشان می دهد که مقایسه میان دو گروه بیمار که یکی تحت دستور العمل پروفیلاکسی ضد تهوع و استفراغ قرار گرفته و دیگر هیچ دستور العملی دریافت نکردند کاهش قابل توجهی در تهوع بعد از عمل در گروه اول وجود داشت که منجر به کاهش بازدید مجدد بیماران ۵ روز پس از تجویز شیمی درمانی شده است.

بر این اساس ، مشکل درمان تهوع و استفراغ نیست بلکه حفظ کیفیت زندگی بیماران با موفقیت شیمی درمانی و عدم بروز عوارض جانبی است که ممکن است با تغییرات دوز شیمی درمانی به نتیجه نهایی درمان سرطان موثر باشد.

تهوع بیمار به مدت چند روز اغلب در موارد حاد در درازمدت می تواند به بدتر شدن شرایط عمومی بالینی بیانجامد که سبب دشوار شدن و اغلب غیر ممکن شدن ادامه درمان سرطان می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.