عوارض جبران ناپذیر نگهداری از حیوانات

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نگهداری حیوانات می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای اشخاصی که در مجاورت آنها می باشند iبه همراه داشته باشد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا، دکتر مسعود مهاجری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هر کدام از حیوانات ممکن است مشکلات خاص خود را برای اشخاص ایجاد کنند، اظهار داشت: iبه عنوان مثال از پرندگان و طیور بیماری کشنده آنفولانزای مرغی iبه انسان‌ها انتقال پیدا می‌ کند.

دکتر مسعود مهاجری در این جهت تصریح کرد: همچنین نگهداری گربه می‌تواند منجر iبه  عفونتی موسوم iبه توسکوپلاسکوز در بانوان باردار شود که این امر مشکلات بسیاری را ایجاد می کند و بسیار خطرناک می باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با مشکلاتی که می‌تواند این عفونت ایجاد کند، ادامه داد: این عفونت می‌تواند منجر iبه ایجاد ناهنجاری و یا سقط  جنین در بانوان باردار شود.

دکتر مهاجری با اشاره iبه دیگر بیماری‌هایی که نگهداری حیوانات می‌تواند در اشخاص ایجاد کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌های پوستی سطحی در اثر نگهداری حیوانات در اشخاص iبه وجود می‌آید.

وی با اشاره اینکه در بسیاری از موارد مراقبت‌های دامپزشکی در کلینیک‌ها iبه طور کامل ارائه نمی‌شود، بیان کرد: کامل نبودن این احتیاط ها سبب بروز این بیماری‌ها در اشخاص می‌شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.