عوامل اختلال در شبکه شتاب شناخته شد

۱۱ام بهمن ،

بینا- فراهم نبودن زیرساخت های لازم در بانک های صادرکننده کارت های الکترونیکی و افزایش تراکنش ها، عمده ترین عوامل بروز مشکلات چند روزه اخیر در شبکه پرداخت و و انتقال الکترونیکی می باشند.
به گزارش بینا، مهدی شهیدی مدیر یکی از شرکتهای ارائه دهنده سرویس های پایانه های فروشگاهی به تسنیم گفت: عوامل مختلفی در ایجاد این اختلال نقش داشتند که مهم ترین آن ها بانک صادر کننده کارت است.
وی افزود: ضعف در نرم افزار و عدم توانایی در ارائه سرویس متناسب با تعداد کارتهای صادر شده یا پایانه های فروشگاهی سبب کندی در پاسخگویی به مشتریان شده است. رئیس هیأت مدیره پرشین سوئیچ گفت: در روزهای ابتدایی بهمن ماه شاهد افزایش ترکنش های غیر مالی مثل درخواست موجودی بودیم. برای جلوگیری از ایجاد ترافیک بیشتر شاپرک در یک اقدام منطقی و سیستمی به تمامی شرکتهای PSP تکلیف کرد تا سرویس اعلام موجودی را به صورت مقطعی قطع کنند تا بار شبکه کاهش پیدا کند و سایر خدمات مانند پرداخت بهتر انجام شود. به این ترتیب محدودیت موقتی اعمال شده بر درگاه های مختلف مثل موبایل پیمنت و پوز برای اعلام مانده و موجودی قدری از بار شبکه کاست و به تراکنش های واقعی اجازه سرعت بیشتری داد.
وی با تاکید بر این مطلب که شاپرک هیچ گونه اشکالی در شبکه نداشته و در حال اجرای وظایف خود می باشد افزود: همانطور که قبلا هم اعلام شده صدور رسید از دستگاه پایانه فروشگاهی یعنی تراکنش موفق بوده اما در صورت عدم دریافت رسید اگر وجه از حساب مشتری کسر شده باشد ظرف مدت یک تا ۷۲ ساعت به حساب برگشت داده خواهد شد و در صورتی که مشتری از سرویس پیامک بانکی بهره مند باشد از طریق پیامک، برگشت وجه از سامانه به اطلاع او خواهد رسید.
رئیس هیأت مدیره پرشین سوئیچ ادامه داد: بانکهایی که پیش‌بینی‌های لازم جهت مواجهه با ترافیک زمان پراخت یارانه ها و ترافیک شب عید را از قبل داشتند به هیچ عنوان دچار مشکل نشدند.
وی گفت: سال های قبل نیز در روزهای پایانی سال شاهد بروز اختلال و کندی در شبکه شتاب بودیم و حضور شاپرک در سیستم سبب بروز اختلال نشده است و برعکس بعضی مطالب بیان شده در صورت نبود شاپرک شاید شرایط بدتر نیز می شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.